RandiA Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Fine bilder i tråden din, og godt dekkende for temaet...oppfinnsomheten råder, ser jeg. RandiA Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Takk skal du ha Fant mye inspirasjon i en lang vinter over fotobøkene og et par vellykkede turer for to uker siden, så i år er det ganske gøy.. Lurer på om det blir litt stillere her inne de neste dagene? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Må si det var litt av hvert å ta seg til på en lørdag i byen. Det blir valgets kvaler. Palmesøndag er det visst bare én ting å ta seg til, å gå på det lokale bedehuset. Fin effekt med det nesten svevende korset som tegner seg svakt mot muren. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Må si det var litt av hvert å ta seg til på en lørdag i byen. Det blir valgets kvaler. Palmesøndag er det visst bare én ting å ta seg til, å gå på det lokale bedehuset. Hvis man var innom alle alterativene på lørdag, så er det grunn til å ta en tur innom bedehuset på søndag. Fin effekt med det nesten svevende korset som tegner seg svakt mot muren. Jeg så ikke korset med en gang, så tankene mine var i retning av en blindvei. For noen går det kanskje ut på ett? Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Syns det var bra. Det med korset. Blindvei eller ikke, korset betyr mye for mange. Noen finner trøst i et kors, mens andre frykter det og ser for seg evig pine for sine synder.. altså hvis det finnes en gud. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hvis man var innom alle alterativene på lørdag, så er det grunn til å ta en tur innom bedehuset på søndag.Der har du et godt poeng som jeg ikke kombinerte i farta. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Byen er alltid påfallende stille søndag formiddag, og selv om ikke alle er bak akkurat denne veggen, har jeg inntrykk av at mange gjør de tingene som betyr det samme for dem. [ot] Er tilfreds med første kapittel. Selv om jeg kanskje trår utenfor en strengt formell bildehistorie etterhvert, har det vært en interessant tenkemåte så langt. [/ot] Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Sjette dag: Og byen vokste kjempehøy Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Morsom tittel og bra fanget. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Ja, og du har fått frem en fin effekt i etterbehandlingen av bildet... RandiA Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Sjuende dag: Påske Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Stilig. Trodde først at personen på bildet bar på et kors, men det gjør jo han ikke ... Tom Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Hehe, jeg så The Passion of the Christ i natt, så baktanken bak å ha et påsketematisk bilde å legge ut idag ble enda et hakk mer aktuell. Den ruinlignende bygningsmassen bak ham, gjerdet, trekorset, hjelmen, lyset i det fjerne - har mange forslag om hvem han er og hvilken historie han tar del i.. [ot] Ny film endelig klar til fremkalling idag, var så dum at jeg puttet i en 36-bilder sist, så det tok noe ekstra tid. Gleder meg til påska er over og folket kommer tilbake til byen.. [/ot] Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 7 dag bildet liker jeg. Bra sett og tatt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Herlig jobbing med innhold synes jeg, og det fototekniske er det ingen ting å si på heller. Likte spesielt Lørdag i byen og Palmesøndag, en sterk kombinasjon. Imponert over hvor godt du leverer med analogt over tid, jeg har store problemer med forutsigbarhet på kvalitet når jeg går analogt... Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Åttende dag: Parkeringsmuligheter Har stille og rolig redigert inn en støvtørket versjon. Max 0.001% av pixlene endret. Endret 11. april 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Hm. Tror jevnt resultat har noe med arbeidsmåten å gjøre. Bruksdyktig utstyr uten store mangler en må jobbe rundt, enkle innstillinger (i jevnt lys gjerne samme eksponering hele rullen gjennom), én filmtype/fremkaller/iso-hastighet, hyperfokal fokusavstand for 95% av bildene etc. Skanner så relativt flate tif-filer (i klasse med han stakkars dansken) som importeres i lightroom for beskjæring(av hvit kant)/kurver. Alt i alt veldig kjedelig og rutinemessig, men så er det ikke alltid arbeidsflyten som gjør bildene. Evnen til å treffe fra hofta har vist seg langt nyttigere. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Er det eieren av bilen som kommer der, og hva skjer så? Får p-vakten en skyllebøtte, eller juling? Bra bilde, bra oppservert og godt formidlet. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hm. Tror jevnt resultat har noe med arbeidsmåten å gjøre. Bruksdyktig utstyr uten store mangler en må jobbe rundt, enkle innstillinger (i jevnt lys gjerne samme eksponering hele rullen gjennom), én filmtype/fremkaller/iso-hastighet, hyperfokal fokusavstand for 95% av bildene etc. Skanner så relativt flate tif-filer (i klasse med han stakkars dansken) som importeres i lightroom for beskjæring(av hvit kant)/kurver. Alt i alt veldig kjedelig og rutinemessig, men så er det ikke alltid arbeidsflyten som gjør bildene. Evnen til å treffe fra hofta har vist seg langt nyttigere. Hehe, det høres veldig fornuftig ut. Jeg har alltid syndet mot mange av punktene du lister opp, f.eks. har jeg alltid vært for gjerrig med eksponeringene, og dermed brukt for langt tid på hver film. Roter med innstillinger mellom hvert bilde. Og jeg har en tendens til å bytte filmtype for hver rull. Læringen forsvinner i kaoset. Takker for gode tips! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Niende dag: Alternative parkeringsmuligheter Innstillingene hvor det ikke er synlig sollys er som oftest f11 og 1/125-500. Hvis jeg er veldig i tvil en dag, skyter jeg et bilde med skygge/mellomting/himmel med 7D-en og ser på histogrammet. Her ventet jeg i nesten fem minutter før det kom noen gående oppe til høyre uten at det sto noen å hang i forgrunnen på høyre eller venstre side. Hurra for mp3-spillere.. Endret 12. april 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå