Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurdering av kjøpsobjekt

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en billig og grei "fra A til B" bil. Kriterier er i første omgang alder og driftssikkerhet.

Jeg har sett på denne Ford Fiestaen , http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16852816 , den har jo lav. km-stand og NAF-testen var lovende uten noe å fraråde. Iflg. NAF-test er prisen høyere enn forlangende.

Men jeg har ikke all verdens kompetanse på dette området, og lurer derfor litt på om

A. Er dette et greit kjøp prismessig? Bilen har jo ingen ekstrautstyr utover airbagen, absen og varmetråden i bakrutene. Sentrallås, el.speil ol er jo fraværende.

B. Hvordan er Fiestaen rent driftsmessig? Selger fremhevet bla. at den har reigsterkjede, ikke rem, som en fordel.

C. Jeg har også vurdert el-bil, ettersom det er kort pendleravstand, og jeg kjører mest i by, men vet lite om dette. Umiddelbart virker dette gunstig med tanke på økonomien i det når det kommer til f.eks drivstoff og bompenger. Men hvordan er det med velikehold av disse? Dyrt batterivedlikehold? Noen generelle brukererfaringer ved el-bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en veldig god bil å kjøre, av de aller beste i klassen hva angår kjøreegenskaper og driftssikkerhet. Sikkerhetsmessig er den også brukbar.

Angående den bilen du linker til er dette den aller billigste utgaven. Har en Fiesta av samme årsmodell stående hjemme, dog i Trend-utgave med litt mer utstyr og 1,4 l motor. Som sagt, veldig god bil å kjøre, tar seg bra frem på vinterføre, grei innvendig plass også i baksetet. Jeg ville dog sett meg om etter en utgave med mer utstyr, og gjerne 1,4 literen. 1,3 literen fungerer sikkert ypperlig i byen, men med litt last og på landeveien blir den i minste laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...