Gå til innhold

Norton anti virus krise

Erlendz

Anbefalte innlegg

Pc en min er ekstremt rar for tiden. Noe er galt, den kan fungere perfekt en stund men så plutselig låser alt seg i noen sekunder så er det bra igjen.

Jeg tenkte at det kunne være et virus, men norton anti virus 2003 pro virker ikke. Når jeg starter det ser det ut til å virke bra men etter noen sekunder detter programmet ut.

Hva kan være galt?(Ja da mener jeg både histn og pistn :lol: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke - har kun brukt Norton de siste par årene.

Alle de store kjente er vel helt greie.

Ser forøvrig at du har overklokket både cpu og gpu merkbart - det kan jo være at dette er årsaken til problemene dine. Det legger seg jo støv på kjøleribber og sånn etterhvert, noe som reduserer kjøleevnen betydelig og dermed skaper problemer i forholdt til når alt var nytt og rent.

Prøv å klokke ned noen hakk for å se om problemene med 'låsing' gir seg.

Lenke til kommentar

jeg stakk innom et nettsted som kan sjekke maskina for virus. Den fant 263 infected files som var non cleanable. :grumpy:

dette er ikke bra. Skal jeg slette disse filene?

Ja jeg vet jeg ender vel opp med format c:

kan jeg ta backup av filer som ikke inneholder virus? Eks mp3 ene mine, Image filene mine osv...

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt virus før(Aldri visst om ivertfall) så når jeg så dette ble jeg sint og slettet alle filene som inneholdt virus. Selv om alle filene lå under mappen windows. Nå er de borte, og systemet fungerer fortsatt. 8)

Alle virusene var av samme type untatt et. Som var gator.dll Denne filen fikk jeg ikke slettet i og med at den var i bruk. Men jeg kan ikke se noen gator i aktive prosesser. Hva heter den?

Er jeg kvitt det andre viruset nå? :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg ville gjort som flere foreslår her, formater og legg inn på nytt, stort sett eneste måten å bli kvitt alt på. Starter du i safe-mode vil du sannsynligvis klare å slette den siste fila også. Alt kan nok se normalt ut, men filene du har slettet i Windows mappa er neppe lagt dit for morro skyld, de har sannsynligvis en funksjon, så en eller annen gang når du skal gjøre noen instillinger på systemet eller.no så begynner nok problemene å melde seg.

Finnes virus som kan legge seg i hva som helst slags filer, men om du skal være på den sikre siden tar du backup av det du vil ta bare på, (*.exe filer er vel å anbefale å styre unna i alle tilfeller) deretter sletter du alt på disken, legger opp på nytt, installerer Norton, oppdaterer til dags dato også legger du tilbake backupen, Norton burde klare å ta evt. virus som dukker opp da, gjør den ikke kan du i verste fall bare formatere på nytt og da vet du iallefall sånn ca. hvor viruset evt. befinner seg.

Virus er ikke kult, og det lønner seg ikke å prøve å "gå rundt" problemet, bare ta det ved rota og bli ferdig med det... ellers kan du satse på at alt går bra, men da har iallefall jeg sagt hva jeg mener :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...