Harald Husum Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Her er en video jeg fant på YT idag: Er denne videoen en solid gjengivelse av hva vi ateister her inne finner slående idiotisk med kristendommen? Evt. er det noen kristne her inne som faktisk kan føre skikkelig argumentasjon for at den ikke stemmer? Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Ateist her Jeg vil påstå at dette er en rimelig gjengivelse av, som du sa: hva vi ateister finner slående idiotisk med kristendom. Videoen tar selvfølgelig tak i fundamentalismen, men etter min mening så er det i bunn og grunn fundamentalisme som kan kalles kristendom. En omdefinert, egentilpasset religiøsitet - kun for å ha noe å tro på - vel, det synes jeg er tåpelig. Som noen andre på forumet her har sagt: å være religiøs har blitt en 'tittel' man bærer for å framstå dyp og følsom. Uten at man er det, selvfølgelig. Unnskyld; nå generaliserer jeg. Endret 30. mars 2009 av Duvebassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå