EsAa Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei! Står sånn i nettbanken min av og til: Omsetning bank axept. Og jeg har ikke noe peiling på hva det er, og ingen i banken min hadde heller det!! Så jeg lurer på om noen her vet noe om hva det betyr. Bruker Nordea, ikke så mye å skryte av.... Takker for svar! EzAa Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Sånn som her? http://www.nordea.no/sitemod/upload/root/w...o/utskrift.html Jeg vil gjette at dette er når du har handlet i butikken med kortet, men at pengene ikke er bokført enda. Legg merke til nederste post der det står "varekjøp". Blir "bank axept"-postene dine omgjort til varekjøp etter en viss tid? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Bank axept er i alle fall det systemet som vanlegvis vert brukt når ein dreg bankkortet i ein norsk betalingsterminal. Dei fleste norske bankkort har dette, men det finst kort som f.eks. er reint Visa-kort (Gebyrfri Visa), og manglar Bank axept. Men dersom kortet har begge deler er det Bank axept delen som vert brukt, framfor Visa. Dersom nettet er nede vil Visa-delen verte brukt i staden, og då må ein kvittere på kassalapp i staden for å bruke pinkode. Ikkje alle butikkar støttar Visa, så dersom eg prøver Gebyrfri Visa-kortet mitt i vanlege matvarebutikkar får eg ofte feilmeldinga "kortet er ukjent". Endret 30. mars 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Omsetning BankAxept er vanlig kortbruk. Reagerte på dette først jeg også, men fant det ut etterhvert. Vet ikke hvorfor de bytter ut dette med "varekjøp".. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Takk for svar! Nei, fordi når jeg skjekka det så stod det sånn. Omsetning Bank Axept: 750,50 Varekjøp: 750,50 Dette jeg lurer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå