Gå til innhold

pcen min har store problemer. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen store problemer på gang.

Jeg kjører nå på en oppløsning 800*640 på 4-bit farger! Og biosen min kommer jeg ikke inn på, det kommer bare en blå stripe hver gang jeg går inn. Jeg prøvde å ta reset på biosen, men da ble det mye verre. Jeg kom fortsatt ikke inn og pcen min kjørte på 1300mhz (den vanlige var 2100XP). Når jeg gikk inn i windows for å prøve å legge inn skjermdriverne på nytt fordi pcen min ikke hadde noen skjermkort ifølge device manager, så la windows dem inn og restartet maskinen men det var fortsatt ingen skjermdrivere der!

jeg har abit kx7 raid hovedkort og abit geforce 4 3600.

Vennligst hjelp meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå har jeg oppdatert biosen og det samme skjer. Jeg kommer fortsatt ikke inn i biosen, det kommer bare en blå strek og ikke noe skjer. Men jeg vet ikke om jeg har oppdatert biosen riktig. Jeg lastet ned nye drivere til biosen og jeg gikk ut i dos og kjørte runme.bat. Alt gikk helt fint og når programmet var ferdig skrudde jeg av maskinen dro ut ledningen bak og byttet cmos jumperen slik at jeg fikk resetet biosen.

Hva skal jeg gjøre??

Og forresten så når jeg går ut i dos finner den ikke noen av harddiskene mine slik at jeg ikke får formatert!

Vennligst hjelp!

takk for alle råd jeg har fått hittil!

Lenke til kommentar

BIOS update:Boot opp med en bootdisk og så ta update på BIOS, ikke inne i OS'et. Når det er gjort så tar du ut disk og restarter, da er det ferdig.

Har du instalert skjermkortet, eller avinstalert det, det ville fint forklare hvorfor du har dårlig bilde i OS'et.

Lenke til kommentar

Når det gjelder skjermkortet så prøvde jeg å legge det inn på nytt og da stod det at windows ikke fant kortet så den fikk ikke lagt inn skjerm driverne. Så det må være noe med skjermkortet, men hva kan jeg gjøre for å finne det ut? Uten å måtte levere det inn. Går det ann å kjøre bios flash på skjermkortet og hvordan gjør man det? Og hvor får jeg tak i nye drivere til biosen på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Jeg hadde det hovedkortet for ett års tid siden og det var omtrent de samme problemene. Med meg var det hovedkortet som måtte byttes.

Først byttet jeg til ett nytt tilsvarende som hadde samme problemene (ja, jeg hadde prøvd eliminasjonsmetoden, og det var kun hovedkortene det var problem med). Prøvde ett epox kort (ikke det jeg har nå). Funket fett som bare det.

Lenke til kommentar
volumone skrev:

Jeg hadde det hovedkortet for ett års tid siden og det var omtrent de samme problemene. Med meg var det hovedkortet som måtte byttes.

Samme her. Jeg byttet til et annet hovedkort jeg hadde liggende (MSI) og alt virket som det skulle. Jeg tror at det var variasjon i nettspenningen som tok knekken på mitt Abit-kort, så jeg investerte i en UPS like etterpå.

Satte samtidig inn et Asus-kort og har ikke hatt noen problemer etter det :smile:

Lenke til kommentar
Har ahtt et sånt problem, hos meg skyltes det at hovedkortet ikke taklet enermax-vifter som var justert ned i hastighet.

Har selv et Abit KG7 Raid og hadde samme problem der.Dette var med papst vifter vel og merke. Det jeg gjorde for å løse problemet var å koble vekk alle kabinettviftene og prøvde meg rundt på de forskjellige vifte kontaktene på hovedkortet for cpu kjøleren. Da virket det til slutt.

Se her for mer info: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...ght=blue+streak

Lenke til kommentar

takk!!

Det hjalp og sette opp hastigheten på viftene mine, jeg kom inn i biosen med en gang! Så jeg fikk bootet med cd og lagt inn windows på nytt. Nå funker alt fint. Takker!!! :smile:

Men hvorfor hadde viftene noe å si om jeg fikk komme inn i bios eller ikke?? Med en gang jeg satte opp vifte hastigheten på enermax viftene så funket det med engang. Fint men hvorfor!

takker!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...