douwethaman Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) hei! eg er ein sto00r no0b når da gjelde linpus Linux lite ...og eg har eit lite problem:( det begynte med at eg hadde mista oppgåvelinja plutseleg... men før da har eg satt kode på biossettings...(koden har eg gløymd!) da va ikkje smart...men eg trenger jo koden til å formattera pcen min... så var det ein reddande engel som sa at eg kunne ta Biosupdate... men hmmm... korleis gjer eg da? da e da som eg lurer på! håper noken kan hjelpa meg med da spørsmålet:) Endret 21. mai 2009 av douwethaman Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Dette er vel mer rettet mot bios og AAO enn GNU/Linux. Men jeg vil anbefale deg å bare nulle cmos, og dermet resette hele bios (ink. passord). Jeg vet ikke helt konkret hvordan dette gjøres på en AAO (anyone?) men kan f.eks. være en jumper på hovedkortet. Men når det kommer til at du skal installere Linux på nytt anbefaler jeg det "Easy Peasy". Dette er en "ubuntu-for-nettbooks". Og er et mye bedre OS enn det som fulgte med. Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Reinstaller Linpus: Finn fram CDen som fulgte med og en minnepenn på 2G+, boot CDen fra en stasjonær, putt så inn minnepennen (alt innhold vil bli slettet) og følg instruksene. Putt minnepennen i AAOen og restart (F12 for å velge USB). Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vi kan anbefale å lese om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
douwethaman Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Dette er vel mer rettet mot bios og AAO enn GNU/Linux. Men jeg vil anbefale deg å bare nulle cmos, og dermet resette hele bios (ink. passord). Jeg vet ikke helt konkret hvordan dette gjøres på en AAO (anyone?) men kan f.eks. være en jumper på hovedkortet. Men når det kommer til at du skal installere Linux på nytt anbefaler jeg det "Easy Peasy". Dette er en "ubuntu-for-nettbooks". Og er et mye bedre OS enn det som fulgte med. hei! eg skal trur at eg skal innstallera Easy Peasy! men må eg ikkje ha tilgang til Bios for å kunne installere det? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Trykk som en gal på f12 nå du slår den på, derfra velger du hva den skal boote fra. Tror det er slik på den pc-en. Er det ekstern cd-spiller eller USB-penn du skal installere fra? Edit: det går sikkert ann å få tilbake oppgavelinja i linpus uten å Installere linux på nytt. Men Jeg har aldri vært borti Linpus før. Om du endrer tittelen til f.eks: Oppgavelinje forsvant, trenger hjelp (Limpus), så vil du nok få hjelp til det. Endret 21. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå