alextech Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei! Vet ikke om dette er riktig kategori. Jeg skal lage en guide til noe greier, hva burde jeg bruke? Å bruke Acrobat Reader 9 altså ett PDF dokument er det første som faller meg inn. Men hvordan lager jeg det? Har prøvd å åpne Acrobat Reader, men det står ingenting om å lage ett nytt dokument. Takker på forhånd Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Acrobat Reader er kun en leser Adobe Acrobat derimot kan også redigere Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 PDF-dokument kan du lage frå alle program som kan skrive ut, ved å installere ein «PDF-skrivar», det vil seie eit program som legg seg som ein skrivar, men som lager PDF-dokument. Til dømes PDF Creator. Elles kan eg nemne at OpenOffice.org har PDF-eksport innebygd, so du treng ikkje installere noko ekstra der, om du vil bruke det til å skrive guiden. Lenke til kommentar
alextech Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Ja PDFcreator funker nokk! takker for raske svar Endret 30. mars 2009 av alexan0204 Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 PDFcreator er grei til tekst (og jeg bruker denne sjøl), men hvis du skal ha med mye grafikk, så er det best å benytte noe annet. Hvis du ikke vil kjøpe Adobe Acrobat, så lager OpenOffice.org PDF-filer der grafikken er veldig bra og har også mulighet til å importere dokumenter i en rekke formater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå