Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt batteri - treg start

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet batteri på min Peugeot 306. Før jeg byttet batteri og det var iorden startet bilen helt fint selv om den ikke hadde vært startet på en stund. Grunnen til at jeg måtte byttet batteri var på grunn av at noe i batteriet hadde blitt ødelagt vet ikke hva, men tror ikke det har noe med saken å gjøre.

Uansett med det nye batteriet på plass så er det akkuratt som bilen har tungt med å starte. Den starter, men den dabber litt, i det jeg drar tenningen. Dette skjer helst når bilen ikke har vært i bruk på noen timer. tror ikke det har noe med at det er kaldt ute fordi det var mye kaldere ute med det forrige batteriet og den startet ikke så tregt da.

Kan det være noe annet? Hjelp mottas med takknemlighet :)

Endret av Tg-Musikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at batteriet ikke kom fulladet fra butikken? Det kan hende du må lade det med en billader for å få det til. Dynamoen på bilen klarer ikke fullade batteriet helt. På samme måte som hvis batteriet blir flatt. Men jeg vet ikke sikkert. Jeg bare gjetter.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at batteriet ikke kom fulladet fra butikken? Det kan hende du må lade det med en billader for å få det til. Dynamoen på bilen klarer ikke fullade batteriet helt. På samme måte som hvis batteriet blir flatt. Men jeg vet ikke sikkert. Jeg bare gjetter.

aha. Jo det høres jo loigiskt ut. Kan prøve å teste. takk

Lenke til kommentar

Siden det gamle døde, kan det være noe som er feil. Har du gjort polskoene og strammet de skikkelig til?

Det kan også være noe som trekker strøm når den ikke brukes.

Også kvaliteten på batteriet kan jo ha noe å si. Har du målt spenninga på det så du ikke har fått et med feil på?

Lenke til kommentar

Det er viktig at du har skrudd fast polskoene helt fast.

Kontroler at batteriet også har samme Ah (amber timer). Om du har et som er mye lavere en det som skal være der, orker ikke batteriet å levere så mye strøm som starteren trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...