Gå til innhold

Få tilbake mobilnummer

Anbefalte innlegg

Jeg har ett dilemma som irriterer meg grenseløst.

Jeg hadde ett mobilnummer hos netcom (kontantkort) som jeg etterhvert tok med meg til chess hvor jeg opprettet et abonnement. For ett år siden dro jeg til nz for å være der ett år. Etter noen måneder sa jeg opp abonnementet uten å tenke særlig over det.

Når jeg kom hjem igjen for noen uker siden ringte jeg så chess for å gjenopprette et abonnement/kontantkort med mitt gamle nummer (jeg visse ikke at det ville bli så vanskelig).

Det sier de blir vanskelig, selvfølgelig uten å gi meg noen god grunn. Det er tydeligvis umulig for dem å re-aktivere nummeret mitt, og de har tydeligvis tenkt til å sitte på det i all evighet uten å bruke det.

Saken her er ikke at det er livet om å gjøre å få tilbake det gamle nummeret, selv om det hadde vært veldig praktisk. Saken er at det er så utrolig irriterende at de ikke kan få til å re-aktivere nummeret, det kan da ikke være så vanskelig. I tillegg er det irriterende at man ikke får noe svar ut av dem på hvorfor dette ikke går.

Noen som har vært borti noe lignende evt. vet noe om sånne saker? Ville satt stor pris på noen tilbakemeldinger her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hvis du opprinnelig fikk nummeret hos NetCom tør jeg vedde en klase bananer på at nummeret nå er tilbakeført til NetCom. Ring NC på 05050 og hør om de kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt hvis nummeret er levert tilbake til opprinnelig leverandør (Netcom), da må det gjenåpnes hos dem av deg om det fortsatt skulle være ledig. Chess kan ikke portere inn/reaktivere et nummer som ikke er aktivt hos dem.

Hvis det derimot viser seg at nummeret er ledig og ligger hos Chess bør det være en smal sak å ordne dette.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Har sjekket med netcom, men de har ikke noe med nummeret å gjøre. I følge post og teletilsynet så er det chess som råder over dette nummeret. Bare så synd at chess er så håpløse på kundeservice...

Lenke til kommentar
  • 14 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...