Fezzer Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Når jeg prøver å logge inn med en registrert bruker får jeg alltid uglydig brukernavn/pass. Noen som ser hva feilen kan være? <?php session_start(); mysql_connect("localhost", "larsl", "larsl"); mysql_select_db("larsl"); if(isset($_POST['logginn'])) { $username = trim(mysql_escape_string($_POST['name'])); $password = md5($_POST['pass']); $sql = "SELECT name FROM users WHERE name = \"" . $username . "\" AND pass = \"" . $password . "\" LIMIT 1"; if(!empty($_POST['name']) && !empty($_POST['pass'])) { $q = mysql_query($sql); if(mysql_num_rows($q)>0) { session_regenerate_id(); echo "innlogget"; } else { echo "feil/brukernavn passord"; } } session_write_close(); } elseif($_GET['act']=="loggut") { session_destroy(); echo "logget ut"; } echo mysql_error(); ?> Endret 30. mars 2009 av Fezzer Lenke til kommentar
Epower Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 $sql = "SELECT name FROM users WHERE name = \"" . $username . "\" AND pass = \"" . $password . "\" LIMIT 1"; Lenke til kommentar
Fezzer Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) $sql = "SELECT name FROM users WHERE name = \"" . $username . "\" AND pass = \"" . $password . "\" LIMIT 1"; Klarte å legge ut forrige versjonen. Det du skrev der er rettet opp, men gir fortsatt samme problem. Feilen lå i databasen. Da jeg lagde databasen var ikke tanken å ha md5, så hadde en varchar på 20 Endret 30. mars 2009 av Fezzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå