Gå til innhold

Hjemmekinooppsett via laptop

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt ny tv og surround anlegg, så trenger litt hjelp til innstillinger.

har kobla laptoppen via recieveren (yamaha RX-V663) til tv-en med hdmi kabler. dette funker veldig fint, men er litt usikker på hvordan jeg skal få best mulig lyd(innstillinger på recieveren, media spiller osv..)

får enten lyd på alle høyttalerene(litt lavere lyd på bakre surround, men samme som forran) skal vel ikke ha samme lyd som forran?

bruker 5.1 og er ganske sikker på at det er kobla riktig.

Takker for all hjelp!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om lyden kommer i 5.1 format kommer vel an på kilden. Prøv å spill av en dvd film. :)

Jeg vet at lyden er 5.1 på filmene jeg spiller, men tenker på innstillingene på recieveren og om jeg må gjøre noe på pc-en for at lyden skal bli 5.1.

har f.eks på 7ch stereo når jeg spiller musikk for å få lyd på alle høyttalerene.

Lenke til kommentar

Har du endret innstillingene i avspillingsprogrammet på pcen? Lyd-output-> spdif/hdmi

Har du endret innstillingene i lydkortet?

Har du innstalert AC3-filter? Kan det være noen innstillinger der du må sette til riktig modus?

Hvilket avspillingsprogram bruker du?

Som regel velger receiveren automatisk til riktig/best modus når den mottar et digitalt signal. Min gjør det uansett om jeg spiller av i VLC, Mplayer, PowerDvd eller Zoomplayer. Da finner den enten DD eller DTS om det er det som er i fila som spilles. I winamp/spotify er den automatisk Surround Off/stereo siden signalet er i 2ch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...