Raijin Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Heisann, Av en eller annen grunn får jeg alltid MYE bedre hastigheter når jeg laster ned via µtorrent hos Windows. Det er snakk om de samme torrentfilene med like mange seeds, men likevel får jeg over 300 kbps i µtorrent og bare rundt 20 kbps i deluge. I tillegg svinger hastigheten noe voldsomt i deluge. µtorrent holder seg stabilt på over 300 mens deluge svaier fra rundt 20 og helt ned til <1. Og den holder seg der nede i lengre perioder også... Noen som vet hva problemet er? Edit: I windows har jeg ikke måttet åpne opp noen porter. Tilkoblingen vår er pppoe, hvis det har noe å si. Jeg ser i Deluge, når jeg tester porter, at det dukker opp en gul varselstrekant. Jeg testet dette: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=331161&highlight=Torrent+ports Men port 6881 gir likevel en varselstrekant når jeg tester den i Deluge. Jeg hadde forsåvidt crappy nedlastningshastighet i µtorrent også, helt til jeg satte opplastningshastigheten til 3 kbps. Prøvde dette i Deluge, men det hadde ingen effekt. Hvis det hadde en effekt så er det at det begrenset nedlastningshastigheten min enda mer... ;p By the way, jeg bruker Arch, har det noe å si? Endret 30. mars 2009 av Raijin Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Du er helt sikkert bak en NAT i routeren din. Og du bør derfor åpne porter i den for å sikre toveiskommunikasjon. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Det stemmer at jeg ikke har åpnet noen porter i routeren, men ville ikke det resultere i et varselsikon hos µtorrent også? I µtorrent@Windows får jeg opp at alt er bankers for incoming connections Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Mener å huske at uTorrent har støtte for upnp og at man dermed kan slippe å sette opp innkommende porter i noen tilfeller. Deluge er jeg noe usikker på, men tror ikke denne har støtte for upnp. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Tok og sjekket nå. Deluge har støtte for: -UPnP -NAT-PMP -Peer Exchange -LSD -DHT Alle er haket av. Er det noen som ikke bør være avhaket? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Og du har åpnet for deluge/deluged i /etc/hosts.allow (og .deny) ? EDIT: Jeg ser uansett på NAT punchthrough (med feks UnPnP) som en dårligere løsningen enn å åpne porter i routeren, men det er er kanskje bare meg. Endret 30. mars 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Nope, jeg har ikke rørt hosts.allow. I hosts.deny står det ALL: ALL: DENY Hva skal jeg skrive i filene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå