Gjest Bob Marley Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Her sitter jeg helt alene. Alle vennene mine skal på hytta. Flere skal reise sammen, men jeg sitter igjen alene hjemme for 9 påsken på rad etter jeg flyttet hjemmefra. Til alle dere som skal reise bort eller være hjemme: Spør hva vennene deres skal gjøre og kanskje inviter dem på besøk en dag, eller inviter på hyttetur! Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Nå vet jeg ikke alle omstendighetene rundt hele situasjonen. Det virker som du gjerne vil være med på hyttetur, så hvorfor spør du ikke? Om de er vennene dine får du nok være med om det er en ekstra sangeplass. Man kan ikke bare sitte å vente på at andre skal ringe, hatt slike problemer selv. Funnet ut at man må være litt frampå selv også, det blir nok noen avslag. Samme det om du får bli med på en av turene til slutt Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Nå vet jeg ikke alle omstendighetene rundt hele situasjonen. Det virker som du gjerne vil være med på hyttetur, så hvorfor spør du ikke? Om de er vennene dine får du nok være med om det er en ekstra sangeplass. Man kan ikke bare sitte å vente på at andre skal ringe, hatt slike problemer selv. Funnet ut at man må være litt frampå selv også, det blir nok noen avslag. Samme det om du får bli med på en av turene til slutt Man merker fort hvor gira de andre er på det, og om man ville trengt seg på noen som ikke vil ha deg der. Det er ikke kult. Men frempå må man jo være, så lenge man er i stand til å lese de andre (uten å overanalysere og tenke det verste). Endret 30. mars 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Nå sier jeg ikke at han skal mase på dem, eller gjøre seg så stusselig at de syntes synd på han. Og tar han med på grunn av det. Greia er at han må jo spørre om han kan bli med, ellers så blir det hvertfall ikke tur. Med tanke på at det ikke virker som de spør, det i seg selv betyr jo ikke at dem nødvendigvis ikke vil ha deg med. De tenkte kansje rett og slett ikke over det. Bare spør litt casual, type: hva skal dere i påsken? bla bla hyttetur.. mange som skal være med eller? bla bla. Jeg har ingen planer selv, så om det er plass blir jeg lett med.. osv.. Endret 30. mars 2009 av Christeven Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Nå sier jeg ikke at han skal mase på dem, eller gjøre seg så stusselig at de syntes synd på han. Og tar han med på grunn av det. Greia er at han må jo spørre om han kan bli med, ellers så blir det hvertfall ikke tur. Med tanke på at det ikke virker som de spør, det i seg selv betyr jo ikke at dem nødvendigvis ikke vil ha deg med. De tenkte kansje rett og slett ikke over det. Bare spør litt casual, type: hva skal dere i påsken? bla bla.. mange som skal være med eller? bla bla. Jeg har ingen planer selv, så om det er plass blir jeg lett med.. osv.. Joda, hvis du har en litt offensiv holdning og har nok selvtillit så pleier det å gå i orden. Det er ofte ikke tilfelle. Man kan naturligvis jobbe med det, men det er ikke gjort i en håndvending. De som ikke blir invitert med pleier å være ganske forsiktige mennesker. Er jo der problemet ligger. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jeg snakker av erfaring, jeg var og delvis er veldig rolig og sjenert. Var mer av det før, men typen som ikke har noen egne sterke meninger om hva vi feks skal gjøre i kveld, om andre mener noe annet. Følte mer jeg var heldig som var der. Allikevel må man ta initiativ selv. Ellers blir man sittende alene ekstremt mange fler helger enn nødvendig. Endret 30. mars 2009 av Christeven Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nå sier jeg ikke at han skal mase på dem, eller gjøre seg så stusselig at de syntes synd på han. Og tar han med på grunn av det. Greia er at han må jo spørre om han kan bli med, ellers så blir det hvertfall ikke tur. Med tanke på at det ikke virker som de spør, det i seg selv betyr jo ikke at dem nødvendigvis ikke vil ha deg med. De tenkte kansje rett og slett ikke over det. Bare spør litt casual, type: hva skal dere i påsken? bla bla.. mange som skal være med eller? bla bla. Jeg har ingen planer selv, så om det er plass blir jeg lett med.. osv.. Joda, hvis du har en litt offensiv holdning og har nok selvtillit så pleier det å gå i orden. Det er ofte ikke tilfelle. Man kan naturligvis jobbe med det, men det er ikke gjort i en håndvending. De som ikke blir invitert med pleier å være ganske forsiktige mennesker. Er jo der problemet ligger. Det er ikke gjort i en håndvending nei, men hos vennene sine er jo det aller første stedet man burde begynne, og det aller første stedet man burde føle seg komfortabel med. Man skal være rimelig forsiktig av seg hvis man ikke tør å spørre sine egne venner om hva som skjer i påsken. Det eneste som er sikkert er at det ikke blir noe av hvis man ikke snakker med vennene sine. Hvis man bare sitter og venter på invitasjoner uten å vise noen interesse selv, så kommer aldri invitasjonen. Som de andre sier, så er det absolutt ikke sikkert at disse vennene ikke vil ha TS med, men av erfaring så er det lett å bli glemt hvis man ikke viser initiativ. Var i akkurat samme situasjon for noen år tilbake, hvor ingen inviterte meg til stort. Men det viste seg at det var kun fordi jeg var så tilbakeholden at vennene mine trudde jeg ikke hadde interesse av å være med. Jeg viste så lite initiativ at de trudde at det var jeg som ikke ville være med dem. Vis interesse, så kommer invitasjonene av seg selv. Eneste sikre er at ingenting skjer hvis man sitter taus og venter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå