Skinney Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er ikke lenge til neste utgave av Linux-distribusjonen Ubuntu blir tilgjengelig. Les mer Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) EDIT: crap leste feil, uansett, ser bra ut dette virker som om osene går mot mørkere GUI. Endret 30. mars 2009 av bjorna Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har testet denne litt i alpha utgave. Ser veldig bra ut. Kan bekrefte at boot tiden ligger rundt 20 sekunder for OS (fra bios til innlogging) på en helt normalt bra PC fra 2007 (dual core og 7200 rpm sata disk). Det hele ser generelt veldig bra ut, raskt og ikke så alt for mye feil, men det kommer mange andre bra OS i år også så lista vil generelt ligge høyt for å få suksess uansett hvilke OS en snakker om. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) La inn betautgaven av 9.04 Netbook Remix på min nye Packard Bell dot3g. Fornøyd sålangt, og den er relativt stabil. Spesielt noen småting som er relatert til UNR som trenger finpussing. Endret 30. mars 2009 av WonderStivi Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) EDIT: crap leste feil, uansett, ser bra ut dette virker som om osene går mot mørkere GUI. Dust-variasjonene kommer nok til å være med som standard, men det gamle lyse temaet kommer nok til å være satt til default, iallefall ifølge en del skjermbilder jeg har sett fra betaen så langt. http://news.softpedia.com/news/Ubuntu-9-04...es-106961.shtml Endret 30. mars 2009 av tamarin Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Kjører som en drøm, ingenting å klage på, Boot tiden er fanatisk. Fanatisk boot-tid? Da har jeg hört det ogsa Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Nærmer seg tiden for den halvårlige oppdateringstradisjonen nå ja Oppstartstiden skal visstnok forbedres ytterligere ved å gå over til ext4. Endret 30. mars 2009 av Kimble Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Flott, skal testkjøres i VirtualBox. Tviler på at jeg legger inn 9.04 før final Lenke til kommentar
Trc Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg har kjørt betaen i Virtualbox, og det var litt trøbbel med å installere VBox Guest additions. Jeg fant en fix på nettet da, så sjekk denne linken hvis du får problemer: http://www.ubuntugeek.com/ubuntu-904jaunty...-additions.html Lenke til kommentar
moft Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 har kjørt alfaene ei stund. Det er bare SÅ bra utvikling ! - helt fantastisk. Kjapt, effektivt, imponerende bra. -Utrulig hva den får ut av en anstendig maskin ! Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Dette skal testes på min gamle FUJI- 4010D Tablet Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Gleder meg til final kommer, tror jeg skal ta å teste ut Ubuntu istendenfor Mint til en forandring da. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Nærmer seg tiden for den halvårlige oppdateringstradisjonen nå ja Oppstartstiden skal visstnok forbedres ytterligere ved å gå over til ext4. Det har antagelig lite med ext4 å gjøre. Lav boot-tid ble annonsert av Mark Shuttleworth som et mål for 9.04. Kanskje noen kna rapportere fra ext3 installasjon? Uansett, 9.04 virker solid. Kjørt den i daglig i noen uker nå, og meget fornøyd. Spesielt setter jeg pris på at KDE4 endelig har modnet. Flott anledning for alle å teste ut KDE4, bare installer pakken kubuntu-desktop etter installasjon, så kan du velge mellom KDE og Gnome ved innloggingsvinduet. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg er også si meg ganske fornøyd med betaen. Denne gangen er det ganske bleeding. Oppstarttiden er noe man virkelig merker forskjellen på. Både tiden det tar for kernel og resten av ubuntu, selv gnome laster meget raskt. Har i tillegg testet denne på en vertex SSD og må bare la meg imponere! Vi snakker få sekunder fra grub til brukbar desktop. Forskjellen virker større med 9.04 HDD vs. SSD enn 8.10 HDD vs. SSD. Mulig de har optimalisert disk bruken mye mer i 9.04? Eller tenkt spesielt på SSD? Uten at jeg kan dokumentere dette. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ifølge flere kilder kan du faktisk innstalere ubuntu på en ext4 partisjon, og lage dem på hvordan som helst nye partisjoner.. Kunne og ta med tester av ext3 mot ext4 som feks http://www.tuxradar.com/files/ubuntu_vs_7-ext4.png I testen blir det generelt målt mye windows 7 mot ubuntu http://www.tuxradar.com/content/benchmarke...ta-vs-windows-7 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg kan vell beholde home hvis jeg installert 9.04 ja? Eller er det beste å kjøre en helt clean install? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Om du bruker 8.10 kan du oppgradere uten at noe blir borte.. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Om du bruker 8.10 kan du oppgradere uten at noe blir borte.. Ja, men om dette fungerer så bra, lettvint og uten problemer i praksis er noe annet. Husk å ta backup. Og du vil ikke kunne endre filsystem (til f.eks. ext4) uten en clean install. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er klar over det med filsystemet Smif. Men hvis ex4 ikke helt stabilt ennå (?) så ser jeg egentlig ikke noe grunn til å endre til det ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå