Kluvert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Har helt vannlige kanaler hjemme,nrk tv2 tvNorge, men i april er noe nytt som kommer har ikke fått med meg helt. Men med forbindelse med det har Viasat ringt meg og spurt om jeg vil være dere kunde. Hva kan dere anbefalle? p.s takker for alle svar Endret 30. mars 2009 av Kluvert Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Viss det er parabol du tenkjer på som nytt, so har vi her hjå meg hatt det sidan 80-talet. Viasat er no rimeleg og bra det vil eg påstå. Du kan jo sjå kva kanalpakke som passar deg best her. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det analoge bakkenettet stenges? Da må du gå over til parabol, kabeltv eller rikstv for å fortsatt få sett Norske kanaler. Sjekk ut canal digital, Viasat og rikstv for å sammenligne prise/hvilke kanaler du evt vil ha Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Det er ingen stadar der det analoge bakkenettet skal sløkkjast i april. http://rikstv.no/Nar-kommer-det/1-september-starter-salget2/ Endret 30. mars 2009 av Kalvegodt Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ja riktig, da får du se bort ifra posten min(men du bør bytte til noe digitalt uansett snart om du har analogt, så du kan da kikke på linkene ihvertfall ) Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Takk for raske svar! Jeg har helt vannlig antenne. Og egentlig ser ikke mye på tv så det har holdt med de tre kanaler. Men blir det slik at jeg er nødt til å ha parabol for å se de 3 kanalene? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Nei du treng ikkje parabol. I det digitale bakkenettet treng du berre ein mottakar i tillegg til det utstyret du allereie har frå før. NRK1, NRK2 og NRK3/NRK Super er gratis, medan TV2 skal vere gratis ut 2009. So dersom du klarer deg med desse fire kanalane vil du jo berre få mottakaren som ein eingongskostnad, og ingen månadsavgift eller kortavgift. Enn so lenge. Skal du ha TV Norge må du abonnere på RiksPakken som kostar 189,- i månaden + kortavgift. Med denne pakken får du sjølvsagt ein del andre kanalar òg. RiksPakken er definitivt det enklaste valet med den greiasta kanalsamansetjinga, men litt dyrt etter mi meining. Eg har denne sjølv, og det fungerer heilt greitt. Eg har dei kanalane eg treng, pluss nokre skitkanalar eg aldri ser på. Dette kjem ein sjølvsagt aldri utanom so lenge dei skal selje kanalane i pakkar. Eg trur det rimelegaste alternativet vil vere Folkepakken frå Viasat (parabol). Dei har for tida kampanje som du ser på sida deira. Du må hugse på at det er ein god del styr å få i stand parabol dersom du ikkje har det frå før. Anbefalar deg å lese grundig på både RiksTV, Viasat og Canal Digital sine nettsider. daruu lenka til alle tre nokre postar lenger oppe. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Må ein ha folkepakke for å få ekstrakanaler? Har lyst på Viasat Golf, men ser ikkje ut som eg kjem utanom folkepakken. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Må ein ha folkepakke for å få ekstrakanaler? Har lyst på Viasat Golf, men ser ikkje ut som eg kjem utanom folkepakken. Du må ha en interessepakke, altså en vilkårlig kanalpakke, for å kunne få Viasat golf. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Må ein ha folkepakke for å få ekstrakanaler? Har lyst på Viasat Golf, men ser ikkje ut som eg kjem utanom folkepakken. Ja, folkepakken er en slags grunnpakke alle må ha. Til trådstarter: Ingenting nytt og spennende skjer dessverre. Hvis du ser på Tv2 og TvN i dag utover NrK, så anbefaler jeg deg sterkt å gå over til parabol. Canal Digital skal ha 89 kr. pr. mnd for sin Norgespakke, og da får du tre NrK kanaler, tre Tv2 kanaler, TvN, Tv3, Viasat 4, The Voice og Fem. Riks Tv skal ha minimum 189 kr. pr. mnd. for sin pakke. Bestiller du hos Canal Digital eller hos en forhandler så får du også gratis montering, de pleier å ggjøre dette for nye kunder. Om de har det enda er jeg ikke 100% sikker på. Basis mottaker koster kr. 1 med 12 mnd binding, HD dekoder koster 1990 kr. Da får du også se TvN HD. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Alternativt, om trådstarter BARE ønsker seg NRK for å ha muligheten til å se litt tv, så kan han engangsinvestere i en mottaker til 1000,- og fortsette å bruke den antenna han har i dag. Så kan han eventuellt skaffe seg fler kanaler når rikstv har modnet kanalpakkene sine.. Om du ikke ser mye tv trådstarter, og egentlig bare ønsker tilgang, så trenger du bare en boks . Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Må ein ha folkepakke for å få ekstrakanaler? Har lyst på Viasat Golf, men ser ikkje ut som eg kjem utanom folkepakken. Ja, folkepakken er en slags grunnpakke alle må ha. Til trådstarter: Ingenting nytt og spennende skjer dessverre. Hvis du ser på Tv2 og TvN i dag utover NrK, så anbefaler jeg deg sterkt å gå over til parabol. Canal Digital skal ha 89 kr. pr. mnd for sin Norgespakke, og da får du tre NrK kanaler, tre Tv2 kanaler, TvN, Tv3, Viasat 4, The Voice og Fem. Riks Tv skal ha minimum 189 kr. pr. mnd. for sin pakke. Bestiller du hos Canal Digital eller hos en forhandler så får du også gratis montering, de pleier å ggjøre dette for nye kunder. Om de har det enda er jeg ikke 100% sikker på. Basis mottaker koster kr. 1 med 12 mnd binding, HD dekoder koster 1990 kr. Da får du også se TvN HD. Det stemmer Canal Digital fortsatt gir fri montering til sine nye kunder, jeg fikk i hvertfall det Endret 5. april 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det har blitt endret litt på. Fri montering følger bare med hvis man velger HD-dekoderen og Norgespakken, eventuelt 5050 og Familie pakken. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Må ein ha folkepakke for å få ekstrakanaler? Har lyst på Viasat Golf, men ser ikkje ut som eg kjem utanom folkepakken. Ja, folkepakken er en slags grunnpakke alle må ha. Dette er feil. jeg siterer meg selv "Du må ha en interessepakke, altså en vilkårlig kanalpakke, for å kunne få Viasat golf." Hva som blir prismessig gunstig er en annen ting. Men det går helt fint å kun ha sporstkanalene, samt Viaat Golf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå