Gå til innhold

En video jeg kom over på youtube

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at kristendommen baserer seg på tro og fri vilje.

Hadde man bevist av bønn fungerte på pasienter eller bevist av gud finnes osv så måtte jo alle ha vært kristene og da faller jo hele grunnlaget for kristendommen bort. Da blir det jo tvang og ikke fri vilje og tro.

Denne forvirringen med "fri vilje" skjønner jeg ikke. Man kan vel for pokker ha fri vilje selv om man får bevis for noe...

Hvis gud hadde troppet opp på trappen min og gjort det helt klart at han eksisterte, så hadde det ikke endret noe som helst, annet enn at jeg ville visst at han eksisterte.

Men, på den annen side.. det er jo en utrolig beleilig måte å bortforklare at vi ikke ser snurten av verken gud eller jesus...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville iallefall ha vært bortkastet å ha en annen religion om man visste 100% at kristendommen var rett. Hvis man skulle ha en religion så måtte man ha valgt kristendommen da.

Nå kan det ikke være sånn at de kristene på jorden skal hele tiden forklare hvorfor man ikke ser snurten av jesus, ser da ikke allah eller budda heller.

Ingen kommer noe lengre en andre uten om bevisene for at disse menneskene levde og som alle religioner toket som sin Gud.

Endret av War
Lenke til kommentar
Det ville iallefall ha vært bortkastet å ha en annen religion om man visste 100% at kristendommen var rett. Hvis man skulle ha en religion så måtte man ha valgt kristendommen da.

Hvorfor skulle det automatisk bli slik at alle måtte da velge kristendommen?

Vil ikke de andre relgionene bare si det var dems gud som viste seg, og er ikke alle egentlig den samme guden med andre navn og interesser etter hvilken forfatter som skrev ned fortellingen?

Relgion er botkastet uansett om han eksisterer eller ikke, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...