Gå til innhold

Web programering for dirigering av biler?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal dirigere 10-15 biler til forskjellige steder. Bilene kjører ut samtidig og det er tilfeldig hvilken bil som kommer til hvilket sted. Trenger en web løsning som kan kjøre på PDA med følgende spesifikasjoner.

Fra kontoret skal jeg kunne sende ut en liste med X antall steder. Hver plass har en tall/bokstav kode så det trengs lite plass til å skrive sted. Etterhvert som bilene velger sted, må kontoret få oppdatering som viser hvilken bil er på hvilket sted, og hva som gjenstår.

Bilene skal se listen over samtlige steder og markere det stedet de vil kjøre til. Når sjåføren har valgt ett sted skal dette oppdateres hos de andre bilene, slik at ikke flere biler kjører til samme sted. Bilene må kunne velge 2 steder de vil kjøre til.

Ser for meg at det kommer en liste med 1 linje pr sted. Listen er helt rød til å begynne med. Etterhvert som biler velger fra listen blir linjene grå, og når de er ferdig blir linjene grønn.

Noen som har tips om program som kan benyttes eller noen som kan hjelpe med å lage noe?

Mvh

Jon-Richard

Endret av Jon-Richard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke jeg har hørt om noe program/system som er ferdiglaget, men ser ikke ut til å være store systemet du etterlyser. Tar trolig ikke mer enn 3-4 timer å programmere.

Takk for kjappt svar!

Hvor mye skal du evt. ha for en slik jobb?

Lenke til kommentar

Hvilket budsjett har du? Sist gang eg var med å lagde noe slikt så kom vi fort opp i 500-800k for å få til en fungerende og stabil plattform. Tilsvarende løsning som ble ferdigkjøpt kostet litt under 2 mill for ca 14 biler.

Du kan jo kanskje se på Tomtom?

edit: Beklager, eg tolket det slik at du var på jakt etter navigasjon også :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...