Gå til innhold

Hjelp til å modde en Wii

Anbefalte innlegg

• 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Betale noen for å modde en Wii? Synes det høres litt drastisk ut, hehe. Trenger ikke gjøre det, alt dere trenger er et SD kort og følge en av disse to linkene:

WiiHack for v4.2

WiiHack for v3.1 - v4.1

Det er gratis å registrere seg for å kunne laste ned sw.

Å modde en Wii er utrolig enkelt! De som tar seg betalt for det... tja... tragisk. Det er like lett som å følge en matoppskrift.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Betale noen for å modde en Wii? Synes det høres litt drastisk ut, hehe. Trenger ikke gjøre det, alt dere trenger er et SD kort og følge en av disse to linkene:

WiiHack for v4.2

WiiHack for v3.1 - v4.1

Det er gratis å registrere seg for å kunne laste ned sw.

Å modde en Wii er utrolig enkelt! De som tar seg betalt for det... tja... tragisk. Det er like lett som å følge en matoppskrift.

Jeg gjorde det og brkte 6-7 timer på å modde min egen.

Nå vet jeg hvor enkelt det er.

Men jeg hadde ikke hatt noe imot å betalt noen 100 lapper for å få det gjort.

Men ny erfaring.

Og jeg tar gjerne oppdraget om noen skulle ha en wii de vil ha modda:P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hm... Første gangen jeg moddet Wiien min tok det ca. 30min. Men det spørs jo helt klart hva man modder den for.

Uansett så sparte du de 100,- ;)

Min wii 4.2E fikk HBC 1. juledag, men jeg kunne ingenting om dette da og alle videoer osv gikk litt kjapt frem.

Å få inn HBC var jo ingen sak, men å slette IOS-stubber og i det hele tatt forstå hva man gjør tar tid. Dessuten trodde jeg det holdt med et 4GB SD kort (sant, men for å være litt realistisk trenger du nok en HD også)

Så var det jo hele tiden litt usikkert om det ville medføre "brick" (død wii).

Info på nett er mest i form av forum med halve fremgangsmåten for hvert steg.

Kortversjon (ikke den jeg brukte, men det ser ut til å være fremgangsmåten jeg brukte)?

http://wehackwii.pbworks.com/USB-Loader

Ting jeg bommet på:

Oppdaterte til versjon 4.2E (Europa? 4.2U .. USA?).

I Hackmii: Jeg kjørte ikke "prepare SD-card", noe som medførte en ny runde langt senere.. Så gjør det.. (først?)

Oppskrift på AnyTitleDeleter og cIOS'er .. følg oppskrift uten å hoppe over noe.

Installere betyr i noen tilfelle å legge noe i apps mappa, andre ganger kjøre wadmanager 1.5

WBFS Manager 3.0 (WiiBrewFileSystem?) og oppretting av partisjon uten formatering.

USB-Loader GX ... hmm, trodde den ville legge seg som "channel", men etter installering av denne måtte tydeligvis en forwarder installeres for å få det til.

Vel, det var noen av tingene som tok tid å rette opp. Men nå fungerer det endelig.

1TB - Iomega pretige til 700kr på Elkjøp funket fint.

4GB SD kortet fungerte fint, 16GB kortet kunne sikkert fungert det og, men nå gidder jeg ikke bytte. Har apps og wad og smågreier der. Backup av spill (40stk? = 100GB?)ligger på WBFS partisjonen av disken (320GB). Har en NTFS partisjon og (610GB), som jeg tenkte brukt som backup og filmlager, men Wiien finner ikke filmene (de kan spilles av fra usb-stick, men her gjenstår altså litt.).

Endr.: Film spilles fint fra UDB-HDD via GeexBox ... men mkv og mp4 fungerer ikke. DivXviD :-)

Wii dvd-platespilleren min takler ikke dvd-r eller dvd+r ... men det gjør ingenting... Er kanskje litt glad for å bli tvunget til å kjøre alt via HDD. USB-Loader GX har et barnevennlig GUI.

Endret av Troxx
Lenke til kommentar

Igjen, jeg skrev det spørs hva man modder for. ;)

Dessuten så hjelper det jo å lese ting to ganger og ikke rushe igjennom, kan ikke si at wiihacks fremgangsmåten er så utrolig vanskelig om du tar deg tid å lese. Hvis du leser readme som følger med de forskjellige appsa, eller søker på forumene, så finner man fort ut hvordan man installerer dem.

Min Wii er også en 4.2E og kan ikke si at det bød på så mange problemer.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...