Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sannsynligvis feil på vitnemål - Si ifra eller ikke?


Anbefalte innlegg

God dag.

 

Jeg gikk medier og kommunikasjon og hadde derfor kun 2 år med matte. Første året var det obligatorisk, mens på andre året tok de aller fleste matte som valgfag slik at man ikke behøvde ta faget i tredje klasse fordi det er mye mer å gjøre i tredje klasse. Jeg har har i første omgang fått et vitnemål hvor mye mattekarakterer er 4 på standpunkt og 2 på eksamen. Jeg tok derimot opp igjen eksamen samtidig som jeg gikk i tredje klasse og ba derfor skolen om å sende meg et nytt vitnemål hvor den riktige eksamenskarakteren sto. Nå har jeg mottatt dette vitnemålet, men jeg tror skolen har gjort noe feil.

 

Før sto karakteren slik Matematikk 1Y Standpunkt: 4 Eksamen: 2

 

Nå har jeg fått det nye vitnemålet hvor det står Matematikk 1Y Standpunkt: --- Eksamen: 4

 

Så kommer lenger ned Matematikk 1M Standpunkt: 5 Eksamen: ---

 

wattafak? Det er forsåvidt korrekt at jeg hadde 5 i matte første året, men jeg trodde det var standpunktkarakteren i 1Y som skulle komme på vitnemålet.

 

Er dette feil? I så fall burde jeg si ifra? Jeg har jo faktisk fått bedre snitt på grunn av dette, noe som jeg trenger akkurat nå ettersom jeg ligger omtrent akkurat på grensa for å komme inn på øk. adm.

 

Har litt skrupler for å ringe skolen før jeg har fått noe svar på dette her. Kan være de plutselig finner ut at jeg skal ha 4 allikevel. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste dette på internett:

 

Matematikk 1Y gir deg generell studiekompetanse om du har tatt yrkesfaglig utdannelse (GK og VK1) og deretter gått ut i lære. Har du fagbrev eller trenger du allmennfaglig påbygging, så er det 1Y som sikrer deg generell studiekompetanse.

 

Jeg har jo generell studiekompetanse og dette står også på vitnemålet, men standpunktkarakteren for 1Y er ikke å finne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...