Deviator Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg tenkte jeg skulle teste ut ytelsen med NFS og lagring av imager på en NFS server. Men får noen problemer jeg ikke helt finner ut av her. 1. Jeg har lagt til NFS Datastore i ESXI serveren. 2. Kopiert inn fungerende image inn i NFS sharet. Når jeg da forsøker å opprette virtuel maskin på ESXI, browser meg inn på NFS datastore for å velge wmdk file så finner den ingen fil. Katalogen virker tom. Imaget som ligger der er convertert til å fungere på ESXI. Har nylig importert det inn i ESXI for å sjekke at det fungerer. Noen som har vært borti lignede ? Lenke til kommentar
wsp Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hva slags NFS-enhet/tjeneste kjører du? Hvis du har et NetApp SAN er det viktig å sette qtree til Unix. Får du mappet opp nfs-sharet fra en vanlig linux-boks? Det kan ofte være greit å mappe fra en linux boks i forbindelse med feilsøking siden ESXi har begrensede feilsøkingsmuligheter i og med et begrenset Service Console. Lars Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg kjører PRONFS på en 2003 server for enkelhets skyld. Men må vel sette opp NFS i 2003 R2 ettersom jeg ikke får dette til å fungere. Jeg har ikke satt opp noe linux image enda. Jeg har egentlig ikke tenkt til det heller. Det er ikke pga tilgjengelighet for linux\unix maskiner denne løsningen blir testet. Det er rett og slett pga det er eneste måten jeg kan lagre imager via network storage som ESXi støtter -->(av det jeg har til rådighet her) Lenke til kommentar
wsp Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Mente egentlig ikke et linux image, men om du hadde en linuxmaskin du kunne prøve å kople opp mot NFS'en på i og med at det er enklere å feilsøke fra den enn fra ESXi. Hvis du ender opp med NFS i 2k3R2 så finnes det flere guider, feks denne: http://vmblog.com/archive/2007/01/23/using...nfs-in-vi3.aspx Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå