sanztra Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Som tittelen sier så lurer jeg på om det finnes tv'er, primært LCD som støtter signalene fra Canal Digital kabel-tv slik at jeg kan se de digitale kanalene uten å måtte kjøpe digital dekoder fra samme selskap (vil gjerne slippe en ekstra boks i stua også)? Hvilke egenskaper må eventuelt en slik innebygd tuner støtte? Grunnpakken er det jeg har nå så jeg behøver ingen kortplass, men det er fare for at jeg vil trenge det i fremtiden ;-) Finnes det TV'er som er "godkjent" av Canal Digital på samme måte som Riks-TV (Har akkurat kjøpt en til hytta med innebygd tuner som skal være "godkjent" av Riks-TV. Eller har det nada betydning hvis tuneren kan tolke signalene i kabelnettet? Eventuelt hvilke andre alternativer har jeg? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Etter hva jeg har lest så finnes ikke dette enda men Canal Digital jobber med en løsning. Kontakt de direkte så får du sikkert gode opplysninger hvordan de ligger i løypa ang dette. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det stemmer at det nok ikke er noen ofisiell støtte ute enda. I tillegg til å kontakte Canal Digital kan du også sjekke avforum.no. Jeg vet enkelte har fått Canal Digital tin å fungere på den integrerte TV-tuneren. Det er verdt å merke seg at det ikke er en ofisiell støtte, så kortet må av og til tilbake til ogiginal dekoder for oppdateringer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 fint hvis det i fremtiden at denne støtten blir utvidet til å ståtte mange systemer. rikstv er jo ikke elene. jeg ser for meg støtte for: - rikstv - canal digital - viasatt - altibox eller tilsvarende systemer sanztra: er det fordi du ønsker minst mulig bokser og/ eller fjernkontroller rundt tven ? det er enkelt å få få fjernkontroller. da bruker man en universell en . værer blir det når man ønsker dvd/blue-ray spiller og spillekonsoll tilkoblet. det er ikke så enkelt å bli kvitt disse boksene ( spesielt spillekonsollen ) Lenke til kommentar
sanztra Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 ...sanztra: er det fordi du ønsker minst mulig bokser og/ eller fjernkontroller rundt tven ? ... A. jeg vil unngå å kjøpe en boks til flere tusen hvis/når det finnes tv'er som støtter formatet (DVB-C?) og i tillegg har kortleser. Men om CD er så kundeorienterte at de vil godkjenne det har jeg mine tvil om... B. Jeg vil helst ha så få komponenter som mulig i stua, og skal jeg ha noe vil jeg ha en mediastreamer Som f. eks. denne... som jeg kan koble til nettverket mitt hjemme (kablet, ikke trådløst) for å få tilgang til filserver (NAS) og annet på nettverket. Lenke til kommentar
hyperguy Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvilke egenskaper må eventuelt en slik innebygd tuner støtte? Du trenger en TV med støtte for DVB-C. Den må støtte MPEG2 for vanlige SD kanaler og MPEG4 for HD. Hvis du skal ha muligheter for å få inn krypterte kanaler må du ha en TV som man kan putte inn en CAM i. Inni CAMen putter du evt kortet fra canaldigital. Lenke til kommentar
sanztra Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Hvilke egenskaper må eventuelt en slik innebygd tuner støtte? Du trenger en TV med støtte for DVB-C. Den må støtte MPEG2 for vanlige SD kanaler og MPEG4 for HD. Hvis du skal ha muligheter for å få inn krypterte kanaler må du ha en TV som man kan putte inn en CAM i. Inni CAMen putter du evt kortet fra canaldigital. Takk, her var det håndfast og nyttig info! Spørsmålet da blir vel om CD vil selge kort til en som ikke har digital tuner levert av dem... Ikke at jeg per i dag har mer enn grunnpakken, men det er et par barn som sikkert ønsker seg playhouse disney bl. a. ganske snart... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 nå finnes det tv-er som har innebygget dvd spiller også. det er usikker om de støtter blue-ray formatet siden det er såpass nytt problemet er at det virker som om det er av de mer ukjente merkene Og at det er bare på de miste strøelsene. om det lar seg kombinere med me dvd/blu-ray og cam eller digital dekoder for rikstv er også ganske usikkert. kanskje en gang i fremtiden , men hvem gidder å vente så lenge. bare for å illustrere hvor vanskelig det skal være så er det klin umulig å få tak i PVR med DVD brenner/opptaker eller en med støtte for det Lenke til kommentar
hyperguy Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 bare for å illustrere hvor vanskelig det skal være så er det klin umulig å få tak i PVR med DVD brenner/opptaker eller en med støtte for det Dette har ikke noe med at det er teknisk vanskelig å få til. Grunnen til dette er at det sitter noen med rettigheter til filmer,serier og programmer som ikke tillater at man lager utstyr som gjør dette. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 bare for å illustrere hvor vanskelig det skal være så er det klin umulig å få tak i PVR med DVD brenner/opptaker eller en med støtte for det Dette har ikke noe med at det er teknisk vanskelig å få til. Grunnen til dette er at det sitter noen med rettigheter til filmer,serier og programmer som ikke tillater at man lager utstyr som gjør dette. ja!. mest fordi de tenker slik musikkbransjen gjør. likevel så klare man som oftest å få gjort det opptaket og lagret det på dvd . så det eneste 2 tingen de oppnår ar at - ting blir lit vanskeligere men ikke umulig - små irriterte brukere ( distributøren må ta støyten ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå