Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 4 - trekke ny antenne kabel.

Anbefalte innlegg

Hei. Etter å ha anskaffet meg en brukt Golf 4 fungerte ikke radioen min, men etter å ha tatt ut radioen fant jeg ut at senter lederen i coax pluggen var knekt.

Så kjøpte meg en ny plugg på strømmen bil og radio, og loddet denne fast. Radioen fungerte inntil jeg måtte inn i konsollen igjen, da klarte jeg å ødelegge den dårlige loddinga. Grunnet ingen strekkavlaster løsnet loddingen.

Kabelen var allerede for kort da jeg monterte min plugg, og lighter loddinga mi svir på fingrene mine om jeg må dytte lighteren inn i konsollen neste gang grunnet for kort kabel lengde.

Så spørsmålet mitt er da, er det enkelt å bytte til ny antenne kabel, EVT finnes det et tilkoblingspunkt i bilen for kabelen som kommer fra antennen på taket?

Dersom hele kabelen må byttes, hvordan kan jeg gjøre det uten å ødelegge interiøret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kabelen må da være stripset fast noe sted? eller tar jeg veldig feil?

Jeg hadde ikke noe problem med dette, og kabelen var ikke festet med noe i form av strips e.l...hvis du skal gjøre dette, så bruk godt med teip...:)

Jeg brukten kansje 4-5m med teip, og teipet 25-30 cm inn på hver kabel...den satt ganske godt fast under trekkingen...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...