steinhun Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jeg har spilt Conan siden november i fjor, og spillet har blitt markant mye bedre de siste månedene. Problemet til AoC derimot er at det er et 18+ spill, og det krever mye av pc'en til den enkelte. Man *trenger* en wolfdale på steroider, 8GB ram og et 4870 eller et GTX260 eller bedre for å drive spillet i 50fps med alle de vakre detaljene aktivert. Spillergruppen er også mye eldre enn på WoW der det sitter masse tenåringer. I guilden jeg er med i er gjennomsnitt alderen 25 år. Jeg har ikke spilt noen MMO før AoC i samme grad, jeg har prøvd WoW og det var jo bare møkk kjedelig. Conan ble jeg raskt mer interessert i. Jeg håper flere personer gir spillet en ny sjanse etter de siste patchene. Endret 30. mars 2009 av Celeb0rn Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 SirlightHovesaklig virker du bare sur å pirktete pga AoC har gått rett i dørken sirlight. "Nå er jeg spent på hvor du har fått dette fra. Har du noen bevis på den kosntante nedgangen etter severmerge????" Bevis?, folk forsvant jo som en foss fra serverne hele tiden? (jeg mener trenger du virkelig fortsatt bevis på det)....Som MMO var spillet direkte dårlig. Spillet skulle heller ikke hatt topp score på alle reveiws, men det er problemet med å annmelde mmoèr, det tar lang tid før man oppdager mangler og feil samt om spillet klarer å holdet interessen oppe blant spillerne. Sirlight - Innlegg: 2 ahh nå skjønner jeg nok hvor bitterheten din kommer fra ). Siden spillet kom ut , har de laget det ca 2 ganger.Dette sier litt om forandringene som har skjedd siden DU spilte simalarion.Som denne artikkelen har du NULL peiling på hva du snakker om, det er en evig resirkulering av snøen som fallt i fjor. Jeg fant denne artikkelen som et oppgulp av en identisk artikkel dere hadde tidligere - patetisk siden ingenting stemmer lengre. Du kommer i tillegg med vås og sludder som ikke lenger stemmer med spillets kondisjon i dag, jeg kunne ha vært enig med deg en måned etter release - men ikke i dag. Aoc Conan ER det beste MMO i dag ( og ja jeg har selv spilt WoW og everquest2 i en del år ). Grunnet alle forandringene( og flere kommer) Vi som faktisk spiller spillet føler at spillerbasen er sterkt økende, dette merkes hver dag - nye og gamle spillere kommer til.Funcom sier jo selv at spillerbasen er økende, HVORFOR skal dere da koke lut på antagelser og ting dere ikke har greie på ? Etter at Gamer forlot dere , så har denne siden blitt useriøs. Lenke til kommentar
kristoly Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) får stadig lyst til å prøve igjen, installere og fyre opp en ny char, har jo faktisk en del gode øyeblikk med AOC fra før av, men ingen av dem jeg brukte å spille med er igjen, hvordan fungerer da egentlig det sosiale for tida? Var aldri helt fornøyd med det, vansklig med å skaffe grupper, tungvidt i det store og det hele egentlig. Hadde bare wow tilbudt decapitation, så hadde verden vært perfekt xD Endret 30. mars 2009 av kristoly Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg spilte det ganske tidlig, men da var det så mange bugs at det ikke var spillbart. Jeg grøsser fortsatt med tanken på å vente i et halvt minutt for å loade en som gir meg et oppdrag eller en butikk. Etter noen måneder prøvde jeg det på nytt, og da var alt svært forbedret. Det var minimalt med loading for å få folkene til å dukke opp, questene fungerte som de skulle, kampene fungerte som det skulle og så videre. Alt i alt fikk jeg følelsen av at det var et ferdig produkt. Problemet var at selv om det teknisk sett var veldig bra var det utrolig kjedelig å spille. Questene sa meg ingenting, dialogen var håpløs, kampene uengasjerende, utstyret jeg fikk var ikke noe å skryte av utseendemessig og ferdighetene mine kjedelige. Når jeg i tillegg kverket en boss før han rakk å snakke ferdig ble jeg fort lei. Det hjelper ikke å komme med trusler når du allerede er død. Er vel greit nok med DX10, bedre lyd og alt sånt dill, men hva hjelper det når spillet i utgangspunkt er utrolig kjedelig? Uansett hvor mye du styler en Open er det fortsatt en Opel du kjører. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Vell staret opp igjen på tirsdag og jeg har ikke hatt noe problem med grupper osv. Men så har jeg stort sett kun spilt på main char som er lvl 80. Fury er ganske kaotisk med tanke på pvp og hvis man ikke passer seg så dør man ganske raskt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Siden spillet kom ut , har de laget det ca 2 ganger.Dette sier litt om forandringene som har skjedd siden DU spilte simalarion.Som denne artikkelen har du NULL peiling på hva du snakker om, det er en evig resirkulering av snøen som fallt i fjor. Tja, har ikke noe imot å ha feil her. Men jeg mistet all tro på dette spillet som MMO når jeg spillte. Om det virkelig er motsatt av hva artiklen sier som er sant (slik som du nevner) så prøver jeg det gjerne igjen etter dx10 patchen. Endret 30. mars 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er lurt å stikke fingreren i jorda og høre på hva spillerene SELV mener , dere i spillverket har til og med et eget forum !!! Ikke glem dette ! Les hva spillerene selv mener om dagens AoC i forhold til fjoråret som det stadig resirkuleres i denne artikkelen og noen forståsegpåere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er lurt å stikke fingreren i jorda og høre på hva spillerene SELV mener , dere i spillverket har til og med et eget forum !!! Ikke glem dette ! Les hva spillerene selv mener om dagens AoC i forhold til fjoråret som det stadig resirkuleres i denne artikkelen og noen forståsegpåere. Saken er jo hovedsaklig om hvor godt det går økonomisk, neo som ikke nødvendigvis har noen sammenheng med hva spilerene synes om spillet. Videre er jo AoC-sagaen ganske interessant, kanskje spesielt sett i forhold til Funcoms uttalelser om at online-spill va rne gullgruve, og singleplayer var dødt pga piratkopiering osv. Det viser seg kanskje at ting ikke er så enkelt. AtW Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 AoC har aldri vert bedre, så i mine auger er age of conan på god vei oppover! beste MMO eg har prøvd nokon sinne. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er lurt å stikke fingreren i jorda og høre på hva spillerene SELV mener , dere i spillverket har til og med et eget forum !!! Ikke glem dette ! Les hva spillerene selv mener om dagens AoC i forhold til fjoråret som det stadig resirkuleres i denne artikkelen og noen forståsegpåere. Saken er jo hovedsaklig om hvor godt det går økonomisk, neo som ikke nødvendigvis har noen sammenheng med hva spilerene synes om spillet. Videre er jo AoC-sagaen ganske interessant, kanskje spesielt sett i forhold til Funcoms uttalelser om at online-spill va rne gullgruve, og singleplayer var dødt pga piratkopiering osv. Det viser seg kanskje at ting ikke er så enkelt. AtW Det økonomiske er greit , men at dere tar med løgn og synsing hvordan spillet er og hvor mange subs det har, er for drøyt.Alle med litt elektrisitet mellom øra skjønner at artikkelen har litt høy Se Og Hør faktor. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 AtW har lite med Spillverket å gjøre, så ikke inkluder han om du skal "angripe" oss. Nå kommer du med såpass kraftige påstander at jeg gjerne ser at du kan utdype litt. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 AtW har lite med Spillverket å gjøre, så ikke inkluder han om du skal "angripe" oss. Nå kommer du med såpass kraftige påstander at jeg gjerne ser at du kan utdype litt. Du klarer godt å lese deres egen artikkel. "Age of Conan stadig på tur nedover" "Abonnementer antatt under 100 000," "Mange ante dog håp et lite håp når Funcom i januar kuttet kraftig ned på antall servere, som et tiltak for å øke populasjonen på de resterende serverne" Hvordan kan dere anta at abb. er under 100K når det har øket betraktelig siden januar ? (les Funcoms egne utaelser).Denne artikkelen er basert på synsing og se og hør taktikk - skam dere."Mange ante et lite håp" - hvor har dere dette i fra ?. "Nå viser det seg at det til tross stadig går nedover for selskapet, som må melde om tap på hele 150 millioner kroner for fjerde kvartal 2008" Hvordan kan dere vite at det går nedover for selskapet til tross for dårlige resultater i fjor ? Funcom har sagt at antall subsribere og spillerbase er økende og stabil. I alt , hele denne artikkelen oser av elendig forfatterskap,formulering og research. En suppe på spikeren dere trykket tidligere som inneholdt akkurat det samme, det er intet nytt i denne artikkelen. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Du klarer godt å lese deres egen artikkel. "Age of Conan stadig på tur nedover" "Abonnementer antatt under 100 000," "Mange ante dog håp et lite håp når Funcom i januar kuttet kraftig ned på antall servere, som et tiltak for å øke populasjonen på de resterende serverne" Hvordan kan dere anta at abb. er under 100K når det har øket betraktelig siden januar ? (les Funcoms egne utaelser).Denne artikkelen er basert på synsing og se og hør taktikk - skam dere."Mange ante et lite håp" - hvor har dere dette i fra ?. Det er DNB Nor Markets som på forespørsel (ikke fra oss) har anslått at spillerbasen er under 100,00. Funcom har enda til gode å fortelle nøyaktig hvor mange spillere de har, derfor blir det vanskelig å si noe verken den ene eller den andre veien. Det stemmer at i.flg Funcom selv har spillertallene steget siden starten av året, men igjen, vil de ikke utdype hvor mange - derfor er det trolig at vi fortsatt snakker under hundretusen. "Mange ante et lite håp" - hvor har dere dette i fra ?. At eksisterende og tidligere spillere ante et løft for spillet grunnet tettere populasjon er da vel ikke urimelig? Jeg personlig fikk for eksempel interessen gjenopplivet - selv om jeg enda avventer et nytt besøk til Hyboria. "Nå viser det seg at det til tross stadig går nedover for selskapet, som må melde om tap på hele 150 millioner kroner for fjerde kvartal 2008" Hvordan kan dere vite at det går nedover for selskapet til tross for dårlige resultater i fjor ? Funcom har sagt at antall subsribere og spillerbase er økende og stabil. Det seg selv at det er en nokså kjedelig situasjon når økonomiansvarlig leverer sin oppsigelse rett etter kvartalrapporten. Riktignok blir dette spekulasjoner, men i og med at flere kilder spekulerer i dette, anses det ikke som urimelig. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 jeg begynte nettopp igjen etter 6 måneders frafall. og det er fetere enn det var før. folk inviterer til gruppe med engang de møtes på samme sted, ingen er grådige og gull er lett å tjene, jeg har gått opp en halv level hver gang jeg har spilt , er nå lvl 69 og spillet er fett. anbefales. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 For dere som er uinnvidde på hva som foregår i spillet m kan ta en titt på denne bloggen ; http://www.gamespot.com/news/blogs/online-...whats-next.html Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Man kan si at selve tittelen på artikkelen er veldig tabloid og ikke forteller sannheten.Den burde ha vært mer nyansert ; for spillemessig så er age of conan på tur OPP ! Merklig at ikke gamer har fått med seg dette gjennom å stikke fingeren i jorda og sjekker "gamer-samfunnet" i inn og ut-land. At finansanalytiker har fasiten på hvor mange som spiller Conan som igjen er basert på et lite kjent program kallt "X-fire" (som nesten ingen har hørt om) som skal liksom registrere hvilke spill gamere spiller) blir for dumt. At finanssjefen i Funcmon tar sin hatt og går kan man si er endel av Funcoms opprydning for å få skuta på rett kjøl. Det tar tid å snu ei stor skute noe som den nye sjefsproduceren i AoC har sagt mange ganger. Endret 31. mars 2009 av Bulletus Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Riktignok blir dette spekulasjoner, men i og med at flere kilder spekulerer i dette, anses det ikke som urimelig. Jeg ønsker ikke å kritisere artikkelforfatteren og delta i diskusjonen om artikkelen er bra eller dårlig, men jeg dro litt på smilebåndet da jeg leste sitatet over. På 14-1500 tallet var det mange som spekulerte i at jorden var flat. I dag er det mange som spekulrer i at gud finnes. At mange spekulerer i noe gjør det vel ikke noe mer sant? Hvis noen kan bevise det stiller saken seg derimot helt annerledes Til AoC må jeg si det overrasker meg at de stresser så mye med DX10. Det var ikke grafikken som fikk meg til å legge det vekk. Den var helt ok, egentlig ganske bra. Burde de ikke heller bruke ressurser på å forbedre spillet, innholdet i det og spillmekanikken? Det var alle de kjedelige (IMO) oppdragene i AoC (og alle andre MMORPG) som gjorde at spillet ble lagt vekk etter level 20. Grinding og drep 20 monstre av type X er bare ikke min greie. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 SirlightHovesaklig virker du bare sur å pirktete pga AoC har gått rett i dørken sirlight. "Nå er jeg spent på hvor du har fått dette fra. Har du noen bevis på den kosntante nedgangen etter severmerge????" Bevis?, folk forsvant jo som en foss fra serverne hele tiden? (jeg mener trenger du virkelig fortsatt bevis på det)....Som MMO var spillet direkte dårlig. Spillet skulle heller ikke hatt topp score på alle reveiws, men det er problemet med å annmelde mmoèr, det tar lang tid før man oppdager mangler og feil samt om spillet klarer å holdet interessen oppe blant spillerne. Sirlight - Innlegg: 2 ahh nå skjønner jeg nok hvor bitterheten din kommer fra ). Kan du utdype hvorfor Age of Conan er "rett og slett direkte dårlig" som MMORPG? Jeg må si at jeg ikke er helt enig med deg der. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Nå er dette alleredet tatt opp og jeg har blitt forklart at de fleste buggene er rettet opp, men siden du byr meg på dans: Gear haddet ingen effekt som igjen gjordet at AH ikke fungerte som igjen førte til at man ikke haddet noen gullerot å gå etter. Selve spillet var i starten bygd opp som et Single player selv om det er MMO.. merklig valg. For mange soner som deler opp spillere man ønsker å spille sammen med. Det var tonnvis meg buggs når jeg spillte spesielt mot slutten av lvl 40. Det var ingen oppfordringer i spillet til pvp eller instance noe som er meget viktig for meg i en MMO. Kunne fortsatt litt til men du burdet få en ide om hvorfor jeg mener Conan *VAR direkte dårlig som MMO nå. *=Så jeg ikke blir arestert igjen. Endret 31. mars 2009 av simalarion Lenke til kommentar
kristoly Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nå er dette alleredet tatt opp og jeg har blitt forklart at de fleste buggene er rettet opp, men siden du byr meg på dans: Gear haddet ingen effekt som igjen gjordet at AH ikke fungerte som igjen førte til at man ikke haddet noen gullerot å gå etter. Selve spillet var i starten bygd opp som et Single player selv om det er MMO.. merklig valg. For mange soner som deler opp spillere man ønsker å spille sammen med. Det var tonnvis meg buggs når jeg spillte spesielt mot slutten av lvl 40. Det var ingen oppfordringer i spillet til pvp eller instance noe som er meget viktig for meg i en MMO. Kunne fortsatt litt til men du burdet få en ide om hvorfor jeg mener Conan *VAR direkte dårlig som MMO nå. *=Så jeg ikke blir arestert igjen. Faktisk litt enig med deg der, AH var elendig, og gear var latterlig, iallefall om man er vant til WoW, hvor det mer eller mindre er endgame. Følte også selv litt for ofte at det var et gankse kult singleplayer game, med onlinemuligheter. Det sagt, så installerte jeg ddet på nytt i dag tidlig, og prøver meg på nytt, nye char, nye patches, nye muligheter. Håper jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg