The Stig Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Abonnementer antatt under 100,000, massivt tapt for 4. kvartal, og økonomiansvarlig leverer avskjed. Les mer Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Sette Norge på kartet som en seriøs spillutvikler? Spillutvikleren Norge til tjeneste? Lei historie det der, for øvrig. Nå veit dem i alle fall hva dem ikke skal gjøre neste gang, om det blir noen neste gang. Lenke til kommentar
sirlight Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Her var det mye gammelt nytt og halvsannheter. Synes du som spilljournalist burde sette deg litt inn i saker, det burde du hatt god tid til ettersom du presenterer meget gammelt nytt. Det du har prestert (som nordmann) er å oversette en utenlandsk artikkel om et norsk selskap. Jeg er imponert!! Noe av det du skriver er jo rett. Spillet har blitt en enorm skuffelse og har ikke fått ut sitt potensiale, mistet flesteparten av kundene men der stopper det du har rett i. "og spillet har opplevd en tilnærmet konstant nedgang siden dets lansering i fjor sommer." Nå er jeg spent på hvor du har fått dette fra. Har du noen bevis på den kosntante nedgangen etter severmerge???? "Mange ante dog håp et lite håp når Funcom i januar kuttet kraftig ned på antall servere, som et tiltak for å øke populasjonen på de resterende serverne. I tillegg kom også finanskjendisen Celina Middelfart inn i selskapet samme måned, og kjøpte aksjer for hele en million kroner." Hvor stor del av Q4 tilhører ikke tiden før servermerge. Her blander du kortene IGJEN! Hvorfor skulle det komme flere spillere til Conan fordi Celina Middelfart kjøper aksjer??? "Nå viser det seg at det til tross stadig går nedover for selskapet, som må melde om tap på hele 150 millioner kroner for fjerde kvartal 2008." Igjen blander du kortene. Først snakker du om servermerge og Celina Middelfart. Og så tapet på 150 mill. En merkelig parallell du trekker der. Skulle gjerne vist hvor du tar den sammenligningen fra.. "lys av de dårlige tallene har økonomiansvarlig Olav Sandnes levert sin oppsigelse" Det er kanskje den verste påstanden av dem alle. Er du god venn med Olav siden du sitter med slik innside informasjon. Slik jeg har forstått det har tapet av penger og oppsigelsen til Olav Sandnes ingen sammenheng. Olav Sandnes var klar for nye utfordringer. " Som om ikke det skulle være nok antas det nå at Age of Conans resterende spillerbase er sunket til under 100,000 spillere" Godt mulig du til slutt har rett. Men hvor har du denne antagelsen fra???? Lenke til kommentar
agito Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Syntes det er synd AoC går under, likte spillet den måneden jeg spilte. WoW var bare så mye mer avhengighetsdannende. Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Syntes det er synd AoC går under, likte spillet den måneden jeg spilte. WoW var bare så mye mer avhengighetsdannende. vist di ikke klare å lage spillet bra nok er det ikke synd det går under:P, blizzard vett ka folk vil ha og det er det di tjene penger på, derfor blir det rett og slett bare bedre:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Bare jeg som synes det lukter bitter ansatt eller fanboy av sirlight? Menmen, nå kan ikke jeg si hvem som har rett eller galt, men synd det gikk som det gikk med AoC Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Bare jeg som synes det lukter bitter ansatt eller fanboy av sirlight? Menmen, nå kan ikke jeg si hvem som har rett eller galt, men synd det gikk som det gikk med AoC han har sikkert spilt det ein del, men er litt gretten:) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Her var det mye gammelt nytt og halvsannheter. *Snip* Enig med Sirlight, her var det mye gammelt nytt og halvsannheter samt sikkert noe sannheter også. Etter server merge så har det blitt mer morro å spille igjen, ifølge hint fra Funcom være en mer stabil spillerbase som sakte stiger + lengre abonementstid. Dette har jeg ikke noe bevis på, men forhåpentligvis så er det ikke helt borte disse meldingene. AoC hadde endel bugs og manglet endel som spillere etterlyste. FC ønsket å fokusere på spilleres kunnskap og dyktighet og ikke bare på utstyr som var epic. Det viste seg at spillere mente utstyret hadde for lite å si. Så i neste patch så blir dette justert mye på, utstyr kommer til å få mer å si. Det er også nå blitt lansert DirectX10 til liveservere, dog som en ekstra test (må starte en annen exe fil + aktivisere DX10), dette da de ønsker enda mer testing og data innsamling om DX10 bugs og ytelse. Dette har også vært etterlengtet og forhåpentligvis så lanseres DX10 mer offisielt ved neste store patch. AoC har blitt utrolig mye bedre over tid + det har kommet mer innhold for alle levels og ikke minst mer "end content" for de som når 80lvl. Men til det "negative": Ja AoC har ikke hatt den "suksess" som FC håpet på, men "slaget" er ikke tapt enda. Tvilsomt at de blir en WoW killer, men sakte men sikkert kan AoC nok få en større og god spillerbase. FC har pengereserver så Q4 tar ikke knekken på dem. AoC fortsetter å produsere penger via abbonementer, men ikke så mye som forventet. Økonomissjef skal ha sagt opp grunnet at han ønsket nye utfordringer, ikke at han tar hatten å gå pga økonomisituasjonen. Men dette vet nok han og ledelsen i FC bedre om. Det at Midelfart hat gått inn å investert i FC trenger ikke å bety positivt eller negativt i den store helhet, for i ett aksjeselskap så blir det flyttet på midler hele tiden! Så oppsumeringen min er at denne artikkelen var direkte elendig! Rett og slett dårlig journalistikk på å sjekke fakta korrekt før publisering. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Nå tror jeg nye utfordringer er en unnskyldning, men jeg må si meg veldig enig i det som blir sagt her. Denne artikkelen kunne/burde vert skrevet før jul engang. Da ville jeg ha skrevet ”det var synd det ikke var så mye bedre, vi trenger virkelig noe nytt og annerledes enn wow”. Men siden det er skrevet nå er virkelig spillet verdt og forsvare. Bare de siste tre månedene har det blitt en helt annerledes spillopplevelse en virkelig kan nyte. Med Dx10 ble det et av de vakreste spillene på markedet, sammen med kjempe god lyd er det virkelig episk stemning i spillet for tiden. Etter server merge ble det også en helt annen aktiv puls i spillet. Det er enkelt å finne grupper for utforskning og oppdrag. Nye dungeons hjalp utrolig på Endgame pve. Når det er sagt er pvp ganske godt i spillet også. Både siege raids som er drit gøy, og vanlig encounter pvp. Vil du ha en challenge er det i dag bare å spille på fury og det er både vanskelig og veldig blodig.. Jeg synes heller spillet fortjener en artikkel om hvordan det har forandret seg den siste tiden, i stedet for nok en Funcom går til neden om og hjem igjen artikkel. Spillet fortjener det… Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Skal dere i det hele tatt satse på noe seriøst side så burde dere i det minste prøve å komme i en dialog med Funcom selv og høre hva de har tenkt til å gjøre med dette.......... Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Rart at AoC skal slite så sykt... Det er et veldig gøy spill og jeg regner med at folk skyr det i og med at det krever litt mer enn bare pek og klikk og følg ETT verdensomspennende mønster for karakter danning og samle inn masse overpowered utstyr for å overleve (hovedformelen til Blizzard). Likte dette godt i Diablo, men herregud... At folk gidder å holde på slik i WoW... Blir det ikke kjedelig å drepe samme bossen og se hva han dropper (regner med det er slik det foregår )? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jepp, denne artikkelen er det gjort utrolig dårlig research på og det stemmer iallefall ikke med det som oppleves i spillet. Tipper jeg rett har skribenten aldri prøvd Age of Conan, og har iallefall ikke en aktiv konto der nå. Det du har rett i er 4. kvartal 2008, dette var uten tvil den dårligste perioden som spillet har hatt hittil og ikke rart de gikk i minus. I denne perioden var det en hel del feil, tomme servere og dårlig "stemning" som tvang Funcom til å gjøre noe drastisk. Og det gjorde de, i høyeste grad. Spillet er forbedret både når det kommer til spillerbase, ytelse og muligheter under levling. Så skal man heller ikke glemme Craig Morrison har gjort en fantastisk jobb med å få informasjon ut til spillerne slik at vi vet hva som er i vente. Og hver gang det har det har blitt lovt noe, så holder de det de lover. For å oppsummere, så kan det sies at i 4. kvartal i fjor så kunne du lese emnetitler som "Goodbye Aoc", "I'm leaving", "This game is dead, cya" på de europeiske forumene. Det du kan lese nå er: "Resubbing", "I'm coming back", "Back to the Hyborian Age". Neste gang kan du kanskje gjøre litt mer research og lage en artikkel som heter "Age of Conan stadig på tur oppover"? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Som alltid, setter jeg stor pris på tilbakemelding. Artikkelen har nå blitt skrevet om en smule, slik at den gir et litt mer nyansert bilde. Jeg er fult klar over at flere gamle spillere igjen har fått ny tro på spillet, men jeg har også opplevd at andre sier det motsatte. Ergo tror jeg det blir en nokså subjektiv oppfatning fra person til person, hvorvidt spillet er verdt å gi et nytt forsøk eller ei. Jeg prøvde forøvrig både før artikkelen ble publisert, og nå nylig, å få en uttalelse fra Funcom - dessverre har de hittil ikke kunne finne noen som kunne svare på spørsmålene mine. Såfremt jeg får tak i noen hos Funcom i løpet av dagen som kan svare, oppdateres artikkelen med deres uttalelse. Lenke til kommentar
sirlight Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg er verken ansatt i funcom eller spiller selv spillet, men jeg følger med på funcom og syntes at her var det virkelig at journalisten hadde gjort en god jobb. Har planer om å prøve spillet, men venter til neste patch. Da tror jeg det er verdt tiden min. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg prøvde forøvrig både før artikkelen ble publisert, og nå nylig, å få en uttalelse fra Funcom - dessverre har de hittil ikke kunne finne noen som kunne svare på spørsmålene mine. Såfremt jeg får tak i noen hos Funcom i løpet av dagen som kan svare, oppdateres artikkelen med deres uttalelse.Imo så kan du godt hive med det i artikkelen at Funcom har desverre ikke vært tilgjengelig med uttalelse. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hadde det bare hatt en trial, hadde det nok vært mer populært. Når den eneste måten å teste spillet på er å få en invite fra en av de få som spiller det blir det treg vekst i spillerbasen. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Forstår godt at folk blir litt leie seg av slike nyheter, og skriver litt sinte kommentarer. Som en som nylig begynte igjen med AoC er jeg overrasket hvis tallene fortsatt synker. Det var mitt intrykk at alt gikk bedre etter server merge. Artikkelen har en kilde, og denne kilden igjen har en kilde (DnB Nor, morsomt nok) på at spillertallene fortsatt er under 100 000. Hvor god denne kilden faktisk er skal ikke jeg ta stilling til, men at artikkelen kunne ha blitt skrevet før jul er jeg uenig i, fordi det er nærliggende å se an situasjonen på nytt, nå som DX10 pachen og server mergen har skjedd. Dette forutsetter selvsagt at kilden er troverdig, men det er i hvertfall mitt inntrykk at massively er en seriøs side, og jeg velger å ta dem på ordet. Det denne artikkelen ikke tar stilling til, dog, er om antall abonnementer synker eller stiger. Etter min mening er dette det mest relevante, men det er mulig at slike tall ikke er å oppdrive. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 På en måte synes jeg det er fortjent for Funcom at det går som det gjør med AoC, så mye løgner og tull det var før og rundt lansering, men litt synd er det jo også. AoC var/er et knallspill, med mye potensiale om de hadde gjort det ferdig. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Obs angående DX10. DX10 skal være tilgjengelig på testlive servere, i allefall så mye som de har dyttet ut dit + lanserer og oppdaterer fortløpende. DX10 har også blitt lansert på live servere, men ikke alle funksjoner så langt. Samt man må kjøre en conanconfig fil først og velge DX10 og deretter starte en aocpatcherdx10.exe (mulig jeg husker filnavnet feil). Husk ved innloggings vinduet å gå til settings og sett shader til 4.0 og DX10. Funker, kjørte det så vidt her om dagen, men skal teste mer i løpet av ukene som kommer. Etter planen så skal DX10 lanseres ved neste store patch. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Sirlight Hovesaklig virker du bare sur å pirktete pga AoC har gått rett i dørken sirlight. "Nå er jeg spent på hvor du har fått dette fra. Har du noen bevis på den kosntante nedgangen etter severmerge????" Bevis?, folk forsvant jo som en foss fra serverne hele tiden? (jeg mener trenger du virkelig fortsatt bevis på det)....Som MMO var spillet direkte dårlig. Spillet skulle heller ikke hatt topp score på alle reveiws, men det er problemet med å annmelde mmoèr, det tar lang tid før man oppdager mangler og feil samt om spillet klarer å holdet interessen oppe blant spillerne. Sirlight - Innlegg: 2 ahh nå skjønner jeg nok hvor bitterheten din kommer fra ). Endret 30. mars 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg