HiSpeed Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Er det mulig å bruke en egen fargepalett for hele Officepakken? Ønsker dette på PC og i Citrix miljø. Hvis mulig hvordan gjør jeg dette og hvordan kan dette distribueres ut til alle brukere? Endret 30. mars 2009 av HiSpeed Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er dette fargetemaer brukes til (i Word: Hjem -> Alle stiler -> Farger). I alle Office-programmene kan du velge blant ulike temaer, blant annet for farger. Det er også mulig å opprette egne fargetemaer. Det er ingen enkel måte å endre dette for alle brukere i alle programmer til en hver tid (og selv om du skulle få det til er det alltid en eller annen som klarer å tilbakestille det). Den beste løsningen er å lage en mal i hvert program med det fargetemaet du ønsker og så legge de på en delt serverplassering (eller i nødsfall distribuere de). Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg har sett litt på dette med temaer men der er det begrensinger. Hvis jeg f.eks. ønsker å sette opp 8 paletter for exceldiagram så kan jeg gjøre dette for 6. Office bruker likevel egne farger på resten. Hvor hentes disse fra? Jeg håper at det er mulig å kunne endre hele fargepaletten som Office bruker som standard i malene. Hvis jeg lager et tema og lagrer dette så lagres dette som en egen fil (*.thmx) og ikke i malen. Hvordan får man distribuert ut denne/disse? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) De seks første fargene i et diagram hentes fra de seks siste fargene i paletten i Excel (Excel viser kun 10 farger i paletten). De neste er variasjoner av disse fargene igjen (nr. 7 er en variant av nr. 1 osv.). Dette er hardkodet og ikke mulig å endre uten å bruke VBA eller stille manuelt. Du kan godt lagre et tema som *.thmx og distribuere dette. Fargetemaer ligger som standard i følgende mappe: C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Microsoft\Templates\Document Themes\Theme Colors En temafil som er lagret der vil komme opp som et temavalg hos brukeren. Du kan også lagre selve filen som en mal (det var det jeg siktet til i det opprinnelige innlegget) og plassere denne på en delt server. Da er temaet inkludert i malen og brukerene må opprette en ny fil fra denne malen. Endret 30. mars 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Takk for hjelp, kjeklulf Jeg får se hva jeg gjør. Endret 30. mars 2009 av HiSpeed Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Bare hyggelig! Du kan jo eventuelt sjekke om du finner noe her for å legge inn nye temaer i forbindelse med installasjonen: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc178960.aspx Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 De seks første fargene i et diagram hentes fra de seks siste fargene i paletten i Excel (Excel viser kun 10 farger i paletten). De neste er variasjoner av disse fargene igjen (nr. 7 er en variant av nr. 1 osv.). Dette er hardkodet og ikke mulig å endre uten å bruke VBA eller stille manuelt. Du kan godt lagre et tema som *.thmx og distribuere dette. Fargetemaer ligger som standard i følgende mappe: C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Microsoft\Templates\Document Themes\Theme Colors En temafil som er lagret der vil komme opp som et temavalg hos brukeren. Du kan også lagre selve filen som en mal (det var det jeg siktet til i det opprinnelige innlegget) og plassere denne på en delt server. Da er temaet inkludert i malen og brukerene må opprette en ny fil fra denne malen. 1 spm. til. Hvis man lagrer en *.thmx under C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Microsoft\Templates\Document Themes\Theme Colors. Vil dette være en standard eller må man manuelt velge denne? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Nei, det vil ikke være default, det må velges for hver enkelt fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå