Deus Ex Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Hei Jeg skal kjøpe et SLR kamera for første gang, jeg har vært interessert i bilder lenge nå og har tukla mye med vanlig kamera og litt med mobilkamera Så jeg er på nybegynnerfronten ennå synes nå jeg, men jeg vurderer å kjøpe denne her. Elkjøp Følger ikke med objektiv og minne. Dette er det samme men koster litt mer men det følger med objektiv, jeg vet ikke om det er bra nok for meg eller ikke. Elkjøp samme kamera med objektiv Dette blir da minnebrikken jeg vurderer. Er SD/SDHC som er kombatibelt med kameraet Minnebrikke Hvis ikke det objektivet som fåes med i pakka som koster 4000kr kan jo jeg kjøpe den samme som koster 3139kr og kjøpe et objektiv separat. Når det gjelder objektiv trenger jeg litt hjelp av dere erfarne, jeg tenkte på å kjøpe et til rundt 2000kr, da jeg har sett masse objektiver på nettet har jeg kommet frem til at det rette stedet er å kjøpe dette på ebay.com, da det er fælt mye utvalg der og ut i fra det jeg ser så er det ikke så dyrt heller. Jeg er ikke flink med de tekniske spesifikasjonene på objektiv ennå, så her trenger jeg hjelp av dere kyndige med å velge et. Jeg stiller ikke store krav, iallefall ikke ennå, men jeg vil ha noe bedre enn de vanlige kit objektivene. Her er en ebay link, jeg har krysset av alle kriteriene som passer meg, så nå kan noen av dere hjelp meg og velge et objektiv. ebay Spørsmålet er.. Er det noe vits i at jeg som amatør stresser med objektiv, vil jeg ikke trives med det som følger med, jeg tar mye bilder i dagslys, bilder av biler fra forskjellige vinkler og avstander, bilder av naturlandskap, havet, mennesker, kanskje noen bilder i mørket å. Så hva sier dere........ Endret 30. mars 2009 av Deus Ex Lenke til kommentar
Deus Ex Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 og jeg lurer fælt på hva dette er Objektiv??? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Spørsmålet er.. Er det noe vits i at jeg som amatør stresser med objektiv, vil jeg ikke trives med det som følger med, jeg tar mye bilder i dagslys, bilder av biler fra forskjellige vinkler og avstander, bilder av naturlandskap, havet, mennesker, kanskje noen bilder i mørket å. Så hva sier dere........ Først og fremst. 1) Canon EOS 1000D benytter SDHC minnebrikke. 2) Du må ha objektiv. Men linken din viser en lang rekke forskjellige objektiver. De motivene du opgir kan med fordel tas med vidvinekl, normal eller teleobjektiver. Et sted må du begynne. KIT-objektivet er greit nok til dette. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Slik du beskriver behovet ditt så vil jeg tro kit-objektivet som følger med 100D pakka til i underkant av kr 4000,- vil være det beste å starte med. Du vil uansett ikke finne noe "bedre" objektiv i prisklassen +/- kr 2000, i hvert fall ikke om vi tar utgangspunkt i et zoom objektiv. 18-55mm IS er faktisk et bra objektiv og absolutt et av de bedre "kit objektivene" på tvers av kameramerker. Forøvrig så er den pakka på Elkjøp med Canon EOS 1000D m/18-55 IS til under kr 4000,- et bra kjøp som jeg er helt sikker på at du blir fornøyd med. Etter hver som du får mer erfaring med kameraet så vil du lettere se hva du eventuelt savner i kit-objektivet, eksempelvis mer lysstyrke, mer zoom, mer vidvinkel etc. Når jeg kjøpte mitt først SLR kamera så var jeg skråsikker på at så mye zoom som mulig, det var tingen, så jeg kjøpte ett stort og tungt zoom objektiv i tillegg til en normalzoom. Det viste seg etter noen uker at det var fullstendig bom, det jeg faktisk savnet mest var ultra vidvinkel og den store tunge zoomlinsa lå alltid hjemme på hylla. Lenke til kommentar
eon_no Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg støtter forrige taler, kjøp kitobjektivet. For 800,- får du et habilt objektiv som du kan bruke mens du finner ut hva du egentlig vil ha. Dersom du ønsker å gå et hakk opp kan du vurdere Tamron 17-50 f:2,8 eller Sigma 18-50 f:2,8. Dette er skarpe objektiver med god lysstyrke, men uten IS. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Støtter Spook og PerB. Edit: ... og eon_no Kjøp en kamerapakke (kit). -Du får mye kamera for pengene. Normalobjektivet, Canon EFS 18-55 is, i pakken du linker til er godt. -Både mht. kvalitet og synsvinkel. Du trenger: Kamera ("kit") = kamerahus + objektiv Minnekort Kjekt å ha: Solblender til objektivet. Veske/bag. Endret 30. mars 2009 av Ronny1 Lenke til kommentar
Deus Ex Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Da har jeg bestilt kameraet som koster underkant av 4000kr, minnekort på 4gb er også bestilt. Og jeg gleder meg vilt til å bruke utstyret, får vel slenge inn noen bilder seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå