josteinaj Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Min hjemmeserver har nettopp passert ett år i uptime! Den kjører Ubuntu 7.04 - Feisty Fawn og er primus motor i leiligheten når det kommer til nedlasting av torrents (rtorrent i screen), streaming av film og serier til TVen (via XBMC), og en del andre ting. Hipp hurra for Linux Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) hadde en server stående i nesten 2 år selv, men måtte skru den av når jeg flytta Edit: den kjørte windows 2000 Endret 30. mars 2009 av dabooo Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Et år uten strømbrudd eller noe som helst er egentlig ganske godt gjordt ^^ Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Gratulerer Håper på det samme etterhvert når jeg får satt opp server Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg er imponert. Gratulerer! Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Takk . Windows 2k var et fint OS ja. Jeg brukte det selv før jeg ble Linux-fanboy. Jeg liker Linux på serveren for da er det superlett å koble til fra hvor som helst for å legge til torrents eller flytte rundt filer. Maskinen står uten skjerm. I Win2K måtte jeg ha brukt remote desktop. Maskinen står i gangen som jeg tror har egen sikring. Vi har fått strømmen til å gå ellers i leiligheten før, men strømmen har heldigvis aldri gått i hele bygget. Jeg flytter ut om tre måneder så jeg må nok slå den av snart. Alle fire harddisker i den har under en GB ledig så jeg har lyst til å oppgradere den også. Hmm... kanskje jeg skal skaffe en USB-disk istedenfor IDE så jeg slipper å slå den av... Hadde vært digg å oppgradere fra Ubuntu 7.04 også egentlig (selv om det strengt tatt ikke er nødvendig). Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Elsker og ha opptatert software, jeg blir alltid glad når jeg må restarte bærbaren. Men du! Hvis oss hvor mye du har overført via nettverk! Må jo være et huuge tall. Endret 31. mars 2009 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Lord Grÿllwotth: Joa, egentlig jeg og, men er litt gøy da . Og virker det så er det jo ikke teknisk sett noen grunn til å oppdatere... Jeg tror maskinen starter å telle på nytt når den mister nettverksforbindelse eller noe sånt, iallefall så hevder ifconfig å bare ha lastet ned 700 MB og opp 540 MB som iallefall er galt. Når det kommer til torrents er det vel ingen jeg har hatt inne et helt år, men den jeg har delt mest er The 40 Year Old Virgin med 36,22 i ratio og 25,4 GiB lastet opp. Jeg har hatt upload cap på 10KiB/s hele tiden. Er det mulig å sjekke hvor mye som er lastet opp/ned siden man slo på maskinen? Endret 31. mars 2009 av Pion Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Jeg elsker opptateringer... Men må innrømme at når jeg reinstallerer Windows XP x64. Så blir jeg irritert... Hadde jeg vært smart hadde jeg laget et image av hardisken. 8-10 restarter senere er maskinen oppe og går... Endret 31. mars 2009 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Ja hvis du bruker Windows på serveren så skjønner jeg at du må restarte - der kommer det vel sikkerhetsoppdateringer som krever restart i ett sett... (ypper ikke til flamewar, windows kan være fint det ) jostein@teknodromen:~/Speedometer/pc$ netstat --statistics --raw Ip: 1165879599 total packets received 92 with invalid addresses 0 forwarded 0 incoming packets discarded 1154455214 incoming packets delivered 1642653860 requests sent out 8 dropped because of missing route 1440 fragments dropped after timeout 92004 reassemblies required 45231 packets reassembled ok 1440 packet reassembles failed ...jeg vet ikke når den startet å telle men... Endret 31. mars 2009 av Pion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå