Gå til innhold

Verdi på en gammel pc

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel stasjonær pc som jeg tenkte å selge unna, den er nok en del år nå men kanskje noen av dere kunne komme med en verdi vurdering på den.

PC'n har disse spec:

Tower:

Chieftek Dragon Midi Tower

Hovedkort:

Epox 8RDA3+

Grafikkort:

SAPPHIRE RADEON 9600 PRO ATLANTIS

Hardisker:

Western Digital 160GB IDE 3,5

Western Digital 200GB IDE 3,5

CPU:

AMD Athlon XP, 1833 MHz (11 x 167) 2500+

RAM:

2 X Kingston Value DDR 400 1GB

1 X TwinMos DDR 400 - 512MB

Lydkort:

Creative XFI Music

DVD-ROM:

SAMSUNG DVD-ROM SD-616E

DVD Brenner:

NEC DVD_RW ND-3550A

Diverse:

Sunbeam Vifteregulering

Føtter med røde LED lys

Takk for alle innspill. :)

Endret av waters2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok fulgt rådet og spart på den til eventuell server.

Om du finner noen som vil betale opp mot en tusenlapp for en streit kontor-pc, så rygger de sikkert litt tilbake igjen når de ser kabinettet og lys i viftene :p

Hva med å gi den i julegave til den litt yngre garde i familien?

Lenke til kommentar
Ville nok fulgt rådet og spart på den til eventuell server.

Om du finner noen som vil betale opp mot en tusenlapp for en streit kontor-pc, så rygger de sikkert litt tilbake igjen når de ser kabinettet og lys i viftene :p

Hva med å gi den i julegave til den litt yngre garde i familien?

Det er ikke lys i viftene eller noe på denne her, eneste som lyser her er beina på pc-kassen og 4 led lamper på viftestyringen. Denne maskinen skal vekk og ser ingen grunn til å samle på den tross den er sliten, har gjort sitt med andre ord så tenkte bare å selge den for en rimelig penge.

Lenke til kommentar

6 - 7 år gammalt datautstyr er ikke særlig salgbart. Faktisk kan det hende at det er lettere å selge det i deler enn samlet. Er jo noen av oss med servere bygd av eldre deler som av og til trenger litt eldre deler.

Ellers så vil det enkleste være å gi den bort.

Lenke til kommentar
jeg har en slik selv som bare ligger i deler..

Den er ikke engang verdt 500 kr...

Ville satt den opp som filserver eller noe....evnt gitt den bort til barn eller lignende...

Jeg skal prøve å selge litt deler tenkte jeg, qxl er jo et greit sted eller finn så vi får se om det er noe mulighet for å solgt noe der. Det er nok ikke noe store verdier på denne og det er jeg klar over, bare få en verdivurdering var det jeg ønsket å få fra dere. Kjedelig det er sånn bruk og kast mentalitet i dette landet egentlig, men det er alt har blitt lagt opp for folket i dag så.

Lenke til kommentar
jeg har en slik selv som bare ligger i deler..

Den er ikke engang verdt 500 kr...

Ville satt den opp som filserver eller noe....evnt gitt den bort til barn eller lignende...

Den skal ut av huset siden jeg har bestilt jeg en bærbar pc, da prøver jeg å selge maskin på Qxl eller noe og ser hva det er mulig å få for denne gamle kassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...