Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp om. forhjulsdrift til bakhjulsdrift.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer Rs2 sterkt, eller en S4 med samme motor. Bare noe med litt power som kunne klart seg ok på Rudskogen. :D

 

Skal du ha banebil er vel ikke en stor tung stasjonsvogn som går fort rett fram det beste valget? Understyring er stikkordet her... Hva med Subaru Impreza? De er lettere biler, og har ikke like lang motor som 5'er-audiene, slik at understyringen blir mye mindre.

Lenke til kommentar
Vurderer Rs2 sterkt, eller en S4 med samme motor. Bare noe med litt power som kunne klart seg ok på Rudskogen. :D

 

Skal du ha banebil er vel ikke en stor tung stasjonsvogn som går fort rett fram det beste valget? Understyring er stikkordet her... Hva med Subaru Impreza? De er lettere biler, og har ikke like lang motor som 5'er-audiene, slik at understyringen blir mye mindre.

Utenom den så tenkte jeg maybe Volvo 240-740. har en m3 motor liggende som ville passe perfekt i 240. Etter min mening. :p
Lenke til kommentar
Utenom den så tenkte jeg maybe Volvo 240-740. har en m3 motor liggende som ville passe perfekt i 240. Etter min mening. :p

Nei nei nei, i Volvo 240 er det kun ekte Volvo-motorer og

som er "godkjent" ;):D

Hmm.. Okda. Blodtrimma BF230 motor med 'liten' turbo gjør susen. :thumbup:
Lenke til kommentar

du blir ikke den første med bmw motor i volvo i alle fall. Tror jeg har lest om et par karer som har allerede gjort det.

 

Før så jeg på volvo som traktoren, men etter en skikkelig stygg brun volvo nesten reiv opp asfalten mens den drifta på rudskogen så har jeg fått litt kjærlighet for dem. Satan den volvoen hadde krefter...

Lenke til kommentar
du blir ikke den første med bmw motor i volvo i alle fall. Tror jeg har lest om et par karer som har allerede gjort det.

 

Før så jeg på volvo som traktoren, men etter en skikkelig stygg brun volvo nesten reiv opp asfalten mens den drifta på rudskogen så har jeg fått litt kjærlighet for dem. Satan den volvoen hadde krefter...

Ved, sett en med m5 også. ^^ Det var vel tider det. <3
Lenke til kommentar

nyere impreza går friskt. Men subaru er oppskrytt. Heller noe ala S2/S4, M5, Lancer Evolution, Lancia delta +++

 

Masse gamle friske biler der ute. Personlig så hadde jeg valgt noe annet enn volvo eller cosworth, da det er for mye av dem der ute, kjekt å skille seg ut litt. (sier jeg som kjører toyota...)

Lenke til kommentar
Hva med Subaru Impreza?

Glem det. Da kan han like greit kjøpe seg en Golf.

 

Er så lei av at alle tror at en Impreza er en så fantastisk bil. Hvis vi snakker Subaru så er det en større deal om man går for Legacy.

GOLF? Gratulerer med dagens forslag!

 

 

Hva har Audi mot Subaru? Regner med at du mener S2, RS2, UrS4, UrS6, urquattro. Ja, disse har gromt drivverk og motor, men mye understyring. S2 og urquattro er bra, men de andre er litt vel tunge. En standard Subaru Impreza GT vil jeg si er likestilt med en standard Audi S2. Hvor S2 er det beste Audi har og det fins mange grommere versjoner av Impreza. Legacy er en større og tyngre bil enn Impreza. Bortsett fra det er de ganske like.

 

nyere impreza går friskt. Men subaru er oppskrytt. Heller noe ala S2/S4, M5, Lancer Evolution, Lancia delta +++

 

Hvorfor er Subaru oppskrytt? Hvorfor er S2 bedre enn en impreza? S4 er for tung, M5 har bakhjulsdrift, Lancer EVO er ca like bra som Impreza, men de har tverrstilt motor som er noe dritt, og det samme med lancia delta...

Lenke til kommentar

nå sier jeg jo at nyere er bra, men de gamle har alt for lite hk til å kunne sammenligne dem med evolution. Gamle impreza er ikke noe tess. Med nyere så mener jeg 1998(ca) og nyere.

 

Vanlig impreza, ikke impreza sti har jo 110hk sam kan sammenlignes med vanlig celica T18. Går greit, men kan ikke sammenlignes med evo o.l.

 

Impreza STI er som regel sykt overpriset, det e rikke dårligere biler, men jeg ville heller betalt litt mindre for en evo / Celica GT4 e.l.

 

 

Angående S2 / S4 VS impreza sti, så syns jeg 100.000kr for en S2 som veier 1550kg med 220 hk er bedre enn 190.000kr for en bil som veier 1220kg med 250hk.

 

Ja det er klart at imprezaen er kjappere, men er det verdt dobbel pris? Nei det syns ikke jeg. Du kan bruke 50-100.000kr for å få 300+hk i en S2 og da er den plutselig raskere enn en Impreza for samma pris. Dette gjelder også S4.

Lenke til kommentar
Vanlig impreza, ikke impreza sti har jo 110hk sam kan sammenlignes med vanlig celica T18. Går greit, men kan ikke sammenlignes med evo o.l.
Du har også WRX med ca 218hk... Den kan sammenlignes med evo, men S2 og annet audi blir for tungt og understyrt...

 

nå sier jeg jo at nyere er bra, men de gamle har alt for lite hk til å kunne sammenligne dem med evolution. Gamle impreza er ikke noe tess. Med nyere så mener jeg 1998(ca) og nyere. Impreza STI er som regel sykt overpriset, det e rikke dårligere biler, men jeg ville heller betalt litt mindre for en evo / Celica GT4 e.l.

Ok, så var det vel Audi vs Subaru vi snakka her da, personlig liker jeg ikke de andre du nevner pga tverrstilt motor, men sikkert greie biler...

 

Angående S2 / S4 VS impreza sti, så syns jeg 100.000kr for en S2 som veier 1550kg med 220 hk er bedre enn 190.000kr for en bil som veier 1220kg med 250hk.

 

De prisene der er vel litt partiske. Kjapt søk på AutoDB viser at S2 ligger rundt 140-150.000 for et greit eksemplar. Og sammenligner du S2 med Impreza GT eller WRX ser du at de ligger ca likt i pris. STI er noe dyrere ja, men de har 265-280hk...

 

Ja det er klart at imprezaen er kjappere, men er det verdt dobbel pris? Nei det syns ikke jeg. Du kan bruke 50-100.000kr for å få 300+hk i en S2 og da er den plutselig raskere enn en Impreza for samma pris. Dette gjelder også S4.

 

Mulig de er raskere rett fram, ja, men på bane?

 

Impreza GT (GC8 ) finnes fra 1994-2000 modell. De hadde 218 hk, og veide ca. 1350kg (sedan). De ligger på ca 120-180.000 i pris. Impreza WRX 01-08 hadde vel 230 hk og veide ca 1400 kg (sedan). STI har ca 265-280hk avhengig av modell... og veier ca 1350 kg.

Lenke til kommentar

tar du et kjapt søk på finn så finner du 3 S4 biler som er under 100.000kr. Partisk, absolutt ikke. Jeg har planer om å kjøpe Impreza STI, evo eller m3 som neste bil. Er ikke intr i Audi i det hele tatt.

 

Hvor kjappe bilene er på en bane kan du kun spekulere på. Det er mange faktorer som kommer inn, og hvor 300kg spiller faktisk liten rolle. Det er jo fint mulig å bytte diverse deler for at bilen skal sitte bedre på veien.

 

Subaru lever på det gamle rally ryktet, akkurat som mercedes og bmw lever på sine kvalitets rykter. At dagens mercedeser rustet mer enn koreanske biler er heller ikke noe nytt. Poenget her er at folk vil alltid overprise bil ikoner. Og impreza er et rally ikon, akkurat som Lancia Stratos. Og da betaler man fort par ekstra tusen for navnet.

 

Som sagt impreza er en bra bil. Men syns folk ikoniserer den litt for mye. Er ikke noe som er så utrolig mye bedre med den i forhold til andre biler i samme klasse.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
tar du et kjapt søk på finn så finner du 3 S4 biler som er under 100.000kr. Partisk, absolutt ikke. Jeg har planer om å kjøpe Impreza STI, evo eller m3 som neste bil. Er ikke intr i Audi i det hele tatt.

Snakka vi ikke om S2? Ja S4 er billigere, det er også Legacy Turbo, de ligger på ca. 60-70.000. så skjønner ikke hva du mener med at Subaru er "SYKT overprisa"

 

Hvor kjappe bilene er på en bane kan du kun spekulere på. Det er mange faktorer som kommer inn, og hvor 300kg spiller faktisk liten rolle. Det er jo fint mulig å bytte diverse deler for at bilen skal sitte bedre på veien.
Jeg snakker originalt... Alle kan da fjerne en dert og en plong, og legge til diverse stag her og der, dette gjelder jo alle biler.

 

Subaru lever på det gamle rally ryktet, akkurat som mercedes og bmw lever på sine kvalitets rykter. At dagens mercedeser rustet mer enn koreanske biler er heller ikke noe nytt. Poenget her er at folk vil alltid overprise bil ikoner. Og impreza er et rally ikon, akkurat som Lancia Stratos. Og da betaler man fort par ekstra tusen for navnet.
Øh, er ikke Audi quattro et rallyikon så veit ikke jeg. Bilene er priset etter hvordan de ER, det er min mening...

 

Som sagt impreza er en bra bil. Men syns folk ikoniserer den litt for mye. Er ikke noe som er så utrolig mye bedre med den i forhold til andre biler i samme klasse.
Spør du meg så er det Audi som blir skrytt opp i skyene, JA de var først med 4WD i rally, men den lange 5-sylindrede motoren plassert helt framme i bilen ble ingen match mot midtmotoriserte tekniske mesterverk. Audi er jo også en av de "velkjente" merkene vi har her i landet, sammen med Volvo og Ford. Mens japanske merker avskrives som nettopp det, japsedritt.

 

Andre biler i samme klasse? Hvilke biler er det? EVO? sikkert bra biler som sagt, men ikke min smak. Dagens Audi S4 osv? tunge luksusbrakker med V8-ere? trukke det nei...

Lenke til kommentar

jeg snakket om mange biler, du dro frem s2.

 

Poenget er som sagt at s4 koster halvparten av en impreza sti, da har mer å bruke på selve bilen. Tar du f.eks. en s4 til 100.000kr og legger til 90.000kr i deler så kan jeg nesten garantere at det blir en bedre bil enn impreza som koster 190.000kr. Man kan ikke sammenligne pærer og epler. Det er ganske stor pris forskjell mellom s4 og sti.

 

Skrev feil, mente at impreza er overpriset ikke subaru generelt.

 

haha, man betaler veldig ofte for merket. Velkommen etter.

 

Toyota er jo blant folket det mest fornuftige merket å kjøpe. Bra driftsikkerhet ryktet har de klart. Det er bare folk som er trangsynte som sier at japse biler er generelt drit.

 

Dagens s4, det er vel ikke akkurat aktuelt i denne diskusjonen, med tanke på at bilene koster over en million.

 

Midtmotoristerte mesterverk, joa lancia og peugeot hadde sine biler og ja, peugeot slo rally ikonet, men slik er det alltid. Ingen kan vinne for evig.

 

Men med tanke på audio quattro vant sykt mange år på rad, så syns jeg den fortjener det rykte. Den bilen er nettopp en legende. Man kan jo lure på hvordan Lemans hadde vært om ikke mazda sin wankel motor ble forbudt. Idiotisk valg, vi kunne sikkert hatt flere biler med wankel i dag, som hadde vært mer holdbare.

 

Men rally er jo ikke diskusjonen om, men om trådstarteren skal ombygge bilen, elelr kjøpe en RWD bil. Der er valget enkelt, hvilken bil som blir valgt tror jeg har lite å si, så fremt trådstarter ikke har planer om å å konkurrere med bilen. De meste med RWD / 4WD og som har mer enn 200hk går friskt nok på en bane at man har det moro.

 

Jeg klarte meg fint med en FWD celica med 143 hk. Man må vite bare hvordan man skal kjøre og presse grensene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...