Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselige smerter i bryst og venstre arm

Alpakasso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vaio: Smertene i armen er borte, men det stikker fortsatt i brystet når jeg puster, og når hjertet slår. Som nevnt, veldig likt bronkitt, men hvordan jeg har fått det kan jeg ikke fatte.

roberteh: Har ikke ringt enda, nei.

:) Går nok bort, sakte men sikkert..

Lenke til kommentar
Vaio: Beroligende. Takk.

Noen idé om hva det kan ha vært/hva det kalles?

Mtp. symptomene, alder og fri for pusteproblem, kan jeg gjette at det er en muskel spasme.

Helt normal i din alder.

God smertebedring.

Vaio :wee:

edit: Dette er selvfølgelig ingen diagonose. Om du er i tvil, ta kontakt med legevakten. ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Errr, om du er undervektig (og da mener jeg undervektig) så er du jo faktisk i en risikogruppe med tanke på hjerteinfarkt. Srsly, ring ambulanse/legevakt. Forklar de nøyaktig det du har forklart her. Når det gjelder slikt er det bedre å komme seg til noen som faktisk kan hjelpe, selv om det ikke skulle være noe alvorlig. Bedre føre var, osv.

Lenke til kommentar
Mange mennesker som opplever et hjerteattakk, har hatt varselsymptomer i timer, dager eller uker på forhånd. Det tidligste tegnet på et hjerteattakk er tilbakevendende brystsmerter som utløses av fysiske anstrengelser og som lindres i hvile.

KILDE

Er ikke det akkurat det du har nå? Igjen - ta kontakt med fagfolk, selv om smerten er liten nå har du hatt litt for mange symptomer.

EDIT:

Brystsmerter. Det er typisk med plutselige smerter i brystet. Smertene er som regel klemmende, snørende eller trykkende.

· Smertene stråler ofte ut i venstre arm, men kan stråle til hals, kjeve, høyre arm, mage eller rygg. Det trenger dog ikke være utstråling.

· Smertene svinner ikke for verken hvile eller nitroglycerin

· Det er ofte kaldsvette, tungpust, kvalme og uro

· Cirka 20% har ingen smerter

· Hos kvinner kan symptomene være ukarakteristiske med for eksempel bare smerter i armen

· Det kan ses rytmeforstyrrelser

og det står videre at:

Hvis du plutselig får brystsmerter (eventuell med utstråling) uten noen god grunn må du RINGE 113 ELLER KONTAKTE LEGE/LEGEVAKT ØYEBLIKKELIG!

KILDE

Mens her står det:

- Når smerten hogger til i brystet og stråler opp i halsen og ut i armene bør alarmklokkene ringe, for dette er de klassiske symptomene på hjerteinfarkt.

Synes det er nok av gode grunner til å ringe legevakta.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Smertene svinner ikke for verken hvile eller nitroglycerin

Nå vet jeg ikke hvilke kilder jeg skal stole på her, ettersom en annen kilde sier det stikk motsatte. (Kan godt hende at jeg misforsto setningen i din kilde) Etter litt hvile er den meste smerten allerede borte.

Selv om jeg ikke liker å overreagere, tar jeg ingen sjanser, tar et hint og ringer legevakta i dette sekund. "Brb".

Lenke til kommentar

Hun antok at det var en "muskel-greie", som Vaio nevnte. Hun fant også frem at jeg hadde hatt øm brystmusklatur for tre år siden, noe som sikkert kan stemme.

Da velger jeg å ikke bekymre meg stort mer over den saken (med det første).

Tusen takk for hjelpen, alle sammen, og god natt!

:)

Endret av -Evolution-
Lenke til kommentar

Nå så det heldigvis ut at dette gikk bra, men vil bare si at jeg selv har hatt noen ganger der jeg får plutselige intense brystsmerter med stråling den venstrearmen. Ofte værre når jeg puster også. Men hver gang har det vært muskulært. Trodde selv det var hjertet første gangen, så fikk akuttime hos legen da det var tidlig på morgenen. Ble sjekket og han kjente med en gang at musklene i brystet var enormt stramme og ømme. Og da sa han at det var godt mulig at smerten kunne stråle ned i venstre armen også, og også mulig å ha vondt når du puster. Har funnet ut at disse plagene kommer hvis jeg sitter for mye i ro, for da strammer jeg musklene uten å vite det. Så fysisk aktivitet er bra mot disse plagene, ivertfall for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...