Lazorman Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Heisann Bakgrunn: fikk ny HP PC: Pavillion a6655sc med Vista 64 bit OS. Installerte endel programvare, men så mistet jeg kontakten med ATA harddisken. Blå skjerm og Vista ville ikke boote som normalt. Prøvde F8 mange ganger uten at det hjalp. Prøvde F11 system recovery uten at det hjalp. Koblet derfor fra disken og koblet på en annen harddisk som kjører XP home edition. Men nå får jeg ikke kontakt med Internett. Dvs: nettverk tilkoblingen (1394 integrert nettverkskort) står med tilkobling og driveren heter 5.1.2535.0 med dato: 01.07.2001. (gammel driver?) På status for internett tilkoblingen står det tilkoblet, men INGEN pakker er sendt eller mottat (altså 0) Jeg har prøvd å deaktivere driveren for så å restarte maskinen uten at det har lyktes. Jeg har prøvd å finne driveren på nettet til HP, men der finner jeg bare driver til VISTA og ikke XP. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...p;submit=%C2%BB Selfølgelig skjedde dette fredag kveld - når HP ikke er bemannet på support, så derfor prøver jeg her. Noen tips til meg FØR jeg kontakter HP på mandag? Hvor finner jeg XP driveren til 1394 nettverk kortet? Eller er jeg helt på (feil) jorde? Mvh Lasse Endret 29. mars 2009 av Lazorman Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 1394 er ikke navnet på nettverkskortet, men en annen betegnelsen på FireWire. Det eneste du har gjordt er å installere div. progammer ? Og problemene oppsto etter det ? Det finnes programmer som ikke er kompatibel med 64bit Vista, men det er ikke mange. Etter litt surfing på HP sine sider ser det ikke ut som det finnes XP-drivere til maskina di. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) http://www.topix.com/forum/computers/hp/TB937A73O4R02UPOC Endret 30. mars 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå