Goliath Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Hvordan skal man kjøre inn en slik scooter? Skruen under motorlokket (kalles noe annet?) er skrudd helt til det ytterste punkt som standard og skal visstnok hindre overheting av motor og kan skrus helt inn etter 200km Endret 29. mars 2009 av Goliath Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Kjøpt helt ny? Hvis ja, så skal ventilene stilles etter 1000km. Og olja skal byttes ut samtidig, fordi den som er på nå er av dårligere kvalitet som gjør at delene slites fortere så slipper du å kjøre inn så veldig mye. Den skrua vet jeg ikke noe om, står det ikke bedre forklart i instruksjonene? Endret 29. mars 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Hel ny Står at den skal skrus inn etter 200km er er helt skrudd ut pga hindre overoppheting av motor. Hvordan skal jeg kjøre den i begynnelsen da? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Vil tro det er som med andre mopeder, maks 3/4 gass, altså ikke tyne den å se hvor mye du klarer. Ikke herje med den. La den varme seg opp før du kjører. Trenger ikke være like nøye med innkjøring som før, siden delene er laga bedre nå. Så lenge den er godt varma opp før du kjører så er det ikke like farlig om du gasser litt mer Jeg har selv nylig byttet sylinder, stempel og det der på min. Og jeg kjørte pent i begynnelsen, varma den godt opp før jeg kjørte. Og etter 5-10 mil ble jeg lei så jeg bare gassa på og kjører som jeg vanligvis ville gjort. Hovedsaken med innkjøringa er at delene skal venne seg til hverandre, og hvis du gir full gass når den er kald vil ting utvide seg litt rart, noe de gjør når de blir varme. Sorry om det ble rotete, men er ganske trøtt atm. Endret 29. mars 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå