Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gammel High-endPC alltid hatt problemer med boot.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Oppsett:

eVGA 780i

Q6600 @ 4.0ghz

2x XFX 8800Ultra @ SLI

Creative Fatal1ty xTremegamer

4x2GB PC26400 Corsair

Samsung Spinpoint 500GB

Vista Home Premium 64bit

Problem:

Når Microsoft Corporation kommer opp på skjerm med et lastetegn så bruker den ofte lang tid eller gjennomfører ikke boot i det hele tatt.. Dersom jeg kommer gjennom til å velge bruker og skrive inn passord gjør jeg dette. Da bruker den også jævlig lang tid og tikkelyden kommer tilbake. Gjennom hele denne tiden lager noe inni PCen en tikkelyd hvert 4. sekund. Tror dette er harddisken. Noen ganger kommer tikkelyden også når jeg har bootet opp og sitter på msn eller surfer. Da svarer ingen programmer, og den vil heller ikke finne frem dokumenter eller noe som helst. Det er ofte når jeg leter frem ting på harddisk at tikkelyden kommer.

Forsøk på løsninger:

Demontering og montering

Plugge harddisk i andre S-ATA porter.

Støvblåse hvert komponent i PCen med høytrykkluft.

Formatering (X antall ganger)

Ved forskjellig prosessorhastigheter (alt fra 2.2 til 4.2ghz)

Reparering gjennom Vista-CDen.

La PCen stå med tikkelyden i 36 timer uten at den gjennomførte til brukervalg og passord

Personlig tror jeg at jeg må kjøpe ny harddisk. Eller skyldes problemet andre ting?

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg foreslår at du først sender mail til butikken du kjøpte disken hos og spør hva de vil du skal gjøre.

Eventuelt kan du sende til produsenten (samsung) og høre om de vet hva som kan være galt. Hvis det er feil på disken så får du ny/reperasjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...