dennis88 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Er denne maskinen verdt pengene? Jeg ser jo at maskinen er meget bra ytelses messig, men er zepto bra? Jeg har hørt mye negativt om bærbare maskiner og lurer på om zepto er et stabilt og feilfritt merke? Hva med green 732? Er det en bra maskin? Ser den koster 8500kr uten moms, stemmer dette? Isåfall er det en meget god pris! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
larseko Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg tror, ut fra de to testene som er gjort av maskinen, at 4100 er verdt pengene. Når det gjelder zepto og stabilitet etc. så har zepto bare eksistert som sådan i to år, så langt jeg husker. Tror de startet opp i 2001. Det er imidlertid ikke de selv som produserer maskinene, men ofte Compal, som er en anerkjent leverandør av grunnkonfigurasjoner (Zepto setter inn prosessor, disk og RAM, såvidt jeg husker). Flere av de store merkene bruker også denne fabrikanten til noen av sine modeller. Ser du på spesifikasjonene til 4100, så ser du at det er kjente deler som sitter i den. Ati Radeon, Intel etc. Ellers virker zepto som et svært seriøst selskap med en service som flere enn meg kan underskrive på er helt enestående. Grunnleggerne av firmaet har tidligere stått bak firmaer som går godt også idag, uten at jeg kan huske akkurat hvilke. Jeg går selv og vurderer en Z-note 4001. Jeg har en 3001 fra før, men vil nå har noe som er litt stillere (det sitter en skrivebordsprosessor i den). Det finnes dog et annet godt alternativ til 4001, nemlig Acer Travelmate 800LCi som jeg også lurer på. (se på psdata.) Du finner test også av denne på dinside.no. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Er det ingen andre som har erfaringer med denne? Hvordan er znote 4100 vs acer 800lci? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Er det ingen andre som har erfaringer med denne?Hvordan er znote 4100 vs acer 800lci? Znote 4001 er det ingen som har fått ennå, så nei, det er nok ikke særlig mange flere som har erfaringer med denne. Når det gjelder Acer TM, så søk litt på nettet, og du finner at det er veldig mange gode erfaringer med denne. Ser du på testene på dinside/barbara, så er det vel Acer som kommer best ut. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Mulig jeg skal gå for den da(acer lci800)...Har fryktelig lyst på den...Men jeg synes den er ganske dyr... Tror du den kommer til synke i pris snart? :wink: Lenke til kommentar
larseko Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Mulig jeg skal gå for den da(acer lci800)...Har fryktelig lyst på den...Men jeg synes den er ganske dyr... Tror du den kommer til synke i pris snart? :wink: Joda, den er ganske dyr, men hvis du spekker opp Znote-maskinen til det samme, slik at den får wlan, 512MB RAM osv., så blir vel den omtrent like dyr. Men jeg tror ikke Zeptoen er vesentlig dårligere, altså, hvis du bare dropper å spekke den opp. Får jo veldig god kritikk den også. Det er bare batterilevetiden det skorter litt på. Den eneste ulempen jeg har hørt om denne Acer-saken, er en potensiell ulempe. Den har nemlig en vifte plassert under maskinen. På en skrivebordsprosessor er det ganske dumt, siden den må ha fri bane hele tiden, men for centrino har det ikke så vanvittig mye å si, siden viften uansett ikke skal behøve å gå så ofte. Bare under ekstreme påkjenninger, og da har du den vel uansett ikkke på dyna.... Bare så du er klar over det. Ser ikke ut til at det er slik med Zeptoen. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Når det gjelder pris, så er vel egentlig dette verst tenkelig tidspunkt å kjøpe Centrino på, selv om jeg egentlig synes de virker lavt priset. Etterhvert som flere produsenter hiver seg på banen vil nok prisen synke. Kanskje lurt å vente til høsten hvis man er litt tålmodig. Særlig hvis du vil ha 1,6 GHz-ting og slikt. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Egentlig enig i det som blir sagt i posten over meg. Den prissituasjonen Pentium -M/Centrino er i dag er den samme situasjonen Pentium 4-M var i da det ble lansert i februar i fjor. Det lønner seg å vente til mai/juni. Da skal det visst komme et priskutt som følge av introduksjon av raskere modeller av Centrino. Jeg tror også at man vil kunne se tynnere bærbare mot høsten også. Personlig synes jeg mange Pentium -M maskiner som selges i dag er altfor tykke i forhold til potensialet til Centrino/Pentium -M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå