andreas76 Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg har en P II 450 som jeg har overklokket til 503 MHz uten at det tilsynelatende kommer noen problemer. Men når jeg prøver å sette CPU hastigheten opp videre fra 112 til 124 bøgger maskinen seg litt, men den starter og kommer inn i windows ME (jaja, vet det s*ger)men låser seg der. Tenkte at jeg kanskje kunne sette opp spenningen litt men vet ikke hvor mye, og ikke er det noen settings for det heller i BIOS, er det switsher for det da. Og tenkte at det sikkert er greit å sette på en kraftigere vifte da, siden den sikkert kommer til å bli nokket varmere. Er det noen som kan bifalle meg i det jeg sier, eller har noen innvendinger? Noen erfaringer ellers som er greit å ta med seg? Andreas Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 først 1 liten Disclaimer:er ikke no erfaren med oc'ing. Sånn da var det sagt..men sånn som jeg forstår det så har du bare økt fsb? jeg ville prøvd å øke multiplieren og stille FSB tilbake til default,se om du kommer høyere,ville også anbefalt å skifte os til win2k,tror du skal merke en mindre økning i ytelse,men du skal se deg "ganske" fornøyd med den økningen :wink: Lenke til kommentar
blackice Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Pentium har ikke mulighet for å stille på multiplier! Er det slot key du bruker? For å sette prosessor i kontakt med hk? Da kan du som regel stille på volt der i så fall. Kansje det hadde hjulpet med bedre kjøling!? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Har du mulighet til å stille opp volten til CPU med 0.1V-0.15V? Hvis hovedkortet bare har støtte for 1/3 divider på PCI bussen, er det antagelig dette som stopper deg. Dette er fordi FSB er 100MHz. 100MHz/3=33MHz PCI buss. AGP bussen er 66MHz Når du prøver 124MHz, blir PCI bussen 41,3MHz og AGP bussen 83MHz. Dette er faretruende høyt for lydkort,skjermkort o.s.v [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-22 09:49 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå