Makky Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har en HP bærbar med en XP Pro OEM nøkkel. Denne nøkkelen fungerer ikke med vanlig OEM-plate. Noen som vet hvordan få denne nøkkelen til å fungere? Er nok noe som følger med den orginale HP-plata, noen som vet hva og om man kan slipstreame dette inn eventuelt legge det til? Alle tips mottas Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Skjønner ikke helt problemstillingen. Er ikke XP ferdiginstallert på maskinen? I så fall kan du jo bare sette maskinen tilbake til fabrikkinstillinger hvis du trenger en fresh install. Vil tro den originale HP plata du snakker om her kun inneholder imagefila for å tilbakestille maskinen, og ikke en installasjons-cd slik du tenker på. Endret 29. mars 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
Makky Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Dette er en litt eldre HP, før det ble vanlig med image på harddisken. Er en ny installasjon XP jeg har gjort, og jeg pleier som regel aldri å bruke medfølgende software da det følger med så mye annet unødvendig. Plata fra HP har jeg ikke lengre, maskinen er 5-6 år gammel. Problem: Er en OEM nøkkel fra HP, og jeg har brukt en vanlig OEM-plate fra Microsoft. Men denne blir ikke godkjent til aktivering pga det ikke er brukt HP-plate. Noen som vet hva som blir lagt inn av de forskjellige produsentene (HP, Acer, Dell osv) ved oem-nøkler? En eller annen "fil" må det være som blir "sjekket" ved aktivering. Endret 29. mars 2009 av Makky Lenke til kommentar
Makky Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Etter litt googling fant jeg flere med det samme problemet, og til slutt løsningen Må ringe Microsoft og aktivere via telefon. Må svare på noen spørsmål LOL. Ikke rart folk er pirater når man må igjennom så mye for å få et lovlig produkt i orden. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ikke rart folk er pirater når man må igjennom så mye for å få et lovlig produkt i orden. I hear thee.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har en HP bærbar med en XP Pro OEM nøkkel.Denne nøkkelen fungerer ikke med vanlig OEM-plate. HP benytter normalt egen serie med nøkler. Klebelappen under maskinen vil være merket med HP. Denne nøklen vil ikke virke på en Microsoft OEM (eller andre mervarenavn-OEM). I tillegg. XP PRO benytter andre nøkler enn XP Home. Du skriver vanlig OEM, dette oppfatter jeg at kan være XP Home - så du kan være ute for et dobbeltproblem. Hvis din nøkkel stemmer med den platen du har (HP merket både nøkkel og plate [evt. Micosoftmerket nøkkel og plate] og samme type [Pro/Home]) kan du ringe Microsoft automatiske telefon og få løst problemet (telefonnummer kommer opp vnår du skal aktivere). Ellers må du finne riktig CD i forhold til din nøkkel. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ikke rart folk er pirater når man må igjennom så mye for å få et lovlig produkt i orden. I hear thee.. yaar! har altid plaga meg at produsenter lager brukerfientlige løsninger, for å holde pirater "ute". men løsningene dems virker kun til å være problem for de som ikke er pirater! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Nei, er XP PRO oem (nevnt i første post) Ja det er "merket" med HP, og problemet er at jeg ikke har denne HP-platen. Har brukt en vanlig oem-plate fra Microsoft. Hjelper det ikke å ringe Microsoft? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 sist jeg kontaktet MS ba de meg å kontakte OEM (hp asus dell osv) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Hva er det denne nøkkelen på lappen er god for da? For ved bruk av recovery-plater bruker ofte oem-leverandører "fabrikk"-nøkler man trenger som regel ikke trenger å aktivere. Hvis man "leser" av nøkkelen i en ferdig installert maskin, er denne forskjellig fra den på lappen, og det funker ikke å installere med den nøkkelen man finner i installasjonen (Litt rotete skrevet kanskje ) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ja det er "merket" med HP, og problemet er at jeg ikke har denne HP-platen. Har brukt en vanlig oem-plate fra Microsoft. Du må ta kontakt med HP for å få en ny CD-plate som stemmer med din versjon av Windows (Evt. låne av en bekjent, det er som flere har nevnt selve nøklen som innehar lisensen og din nøkkel vil bare virke på Windows levert fra HP). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Men da må det være noe i windows-installasjonen som blir sjekket? Ingen som tilfeldigvis vet hva? For da kunne man ha ersattet dette. Edit: Vil dette da si at man i teorien aldri kan ta en helt clean install av maskinen? Man får jo alltid bare recoveryp-plater/image med produsentenes crap-ware Endret 30. mars 2009 av Makky Lenke til kommentar
pri Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 HP pleier å levere med plater slik at du kan gjøre en ren installasjon av operativsystemet. En periode måtte man brenne disse platene selv via "HP recovery console" eller noe sånt. Ring Microsoft og spør, de bør i det minste kunne fortelle deg hva som skal til og sannsynligvis har de muligheten til å aktivere installasjonen din selv om du bruker feil installasjons-CD. Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Må ringe Microsoft og aktivere via telefon. Må svare på noen spørsmål LOL.Ikke rart folk er pirater når man må igjennom så mye for å få et lovlig produkt i orden. Er en telefonsamtale på et par minutter virkelig "så mye"? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Må ringe Microsoft og aktivere via telefon. Må svare på noen spørsmål LOL.Ikke rart folk er pirater når man må igjennom så mye for å få et lovlig produkt i orden. Er en telefonsamtale på et par minutter virkelig "så mye"? Det burde være unødvendig når du har et lovlig produkt. Hvis man velger å "kjøre pirat" slipper man alle problemer. Lenke til kommentar
Ferrari-5005 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Du har gjordt alt riktig, jeg gjør det samme med alle maskinene i familien pga alt av tull som er forhold installert i maskinene og dette er helt LOVLIG. Du ringer og bare til Microsoft, skal ikke være noen problemer å få den aktivert. Ps. XP Pro plate er den rigtige som du skal bruke, du har jo allerede klart installering, du måtte jo taste inn serial under installasjonen og den blei godkjent. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Du har gjordt alt riktig, jeg gjør det samme med alle maskinene i familien pga alt av tull som er forhold installert i maskinene og dette er helt LOVLIG. Du ringer og bare til Microsoft, skal ikke være noen problemer å få den aktivert.Ps. XP Pro plate er den rigtige som du skal bruke, du har jo allerede klart installering, du måtte jo taste inn serial under installasjonen og den blei godkjent. Jepp selve nøkkelen ble godkjent til installasjon, er bare aktivering som gjenstår. Ringer Microsoft når jeg kommer hjem. Noe spesielt du har sagt til "kunde"-konsulenten? Endret 30. mars 2009 av Makky Lenke til kommentar
Ferrari-5005 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 De kommer til å spørre om du har installert lisensen til flere maskiner og hvorfår har du installert den på nytt. du har jo lisensen under maskinen og håpentligvis installert bare på 1 maskin. Ps. det er automat som svarer og hvis du vil hoppe over dette taster du ikke noe på telefonen når den spørrer etter første tallene fra aktiverings koden, da blir du satt over til kundebehandler. fungerer mye bedre. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Må ringe Microsoft og aktivere via telefon. Må svare på noen spørsmål LOL.Ikke rart folk er pirater når man må igjennom så mye for å få et lovlig produkt i orden. Er en telefonsamtale på et par minutter virkelig "så mye"? Det burde være unødvendig når du har et lovlig produkt. Hvis man velger å "kjøre pirat" slipper man alle problemer. Skjønner at du mener det, men som du selv sier er DVD'n borte.. Og da får du litt ekstra jobb, sånn er det bare.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Må ringe Microsoft og aktivere via telefon. Må svare på noen spørsmål LOL.Ikke rart folk er pirater når man må igjennom så mye for å få et lovlig produkt i orden. Er en telefonsamtale på et par minutter virkelig "så mye"? Det burde være unødvendig når du har et lovlig produkt. Hvis man velger å "kjøre pirat" slipper man alle problemer. Skjønner at du mener det, men som du selv sier er DVD'n borte.. Og da får du litt ekstra jobb, sånn er det bare.. Så lenge jeg bruker nøkkelen som er på maskinen og kompatibel plate burde det være unødvendig. Oppdaterer etter å ha snakket med Microsoft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå