Gå til innhold

Vet FRPere hva de stemmer på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror denne tråden kunne vært veldig god om TS hadde latt være å dra inn nazisme. Da kunne vi fått en debatt om det saken egentlig handler om, vet egentlig FRP-velgere hva de stemmer på? Nå sitter vi igjen med to leirer som roper om sosialisme og fascisme.

For å prøve å svare på det jeg tror tråden egentlig skulle handle om, så tror jeg faktisk ikke at alle FRP-velgere vet hva de stemmer på. Klart, som påpekt før i tråden, de færreste er helt oppdatert på hva deres parti står for, men jeg mener en del FRP-velgere er i en egen klasse. Det kan neppe diskuteres at FRP er et parti for de med en så sterk økonomi at de klarer seg uten hjelp fra staten. Hvordan kan det da ha seg at så mange lavtlønnede og småbarnsforeldre stemmer FRP?

Jeg mener at FRP er et rikmannsparti, stemt fram av "arbeiderne".

Lenke til kommentar
Denne barnslige navnekallinga vil jeg si venstresia er flinkest til, det skal dere ha...

wut?

Mine erfaringer sier det stikk motsatte. Jeg leser oftere "jævla sosialister" enn "jævla fascister" i kommentarfelt på diverse aviser.

Fascister er like brukt, men nazist og rasist er vel det som blir mest brukt. Hva slags aviser du leser skal jeg ikke blande meg bort i.

Lenke til kommentar

Jeg tror mange er lei av Den rødgrønne regjeringen og ser i motsatt retting, altså mot Frp og høyresiden. Men det jeg tror de fleste glemmer er hvor godt vi har det i Norge idag, selv me finanskrisen, vi har mindre arbeidsledighet enn nabo landene våre og vi har det for godt enda, selv om det er noen som kjenner det på kroppen.

Men som sagt er det ofte sånn at velgene ikke vet hva de stemmer på, de ser på ting som mindre skatt, mindre avgifter og billigere sprit. Og det må vi gjøre noe med og få folk til å lese å forstå partiprogrammene til partiene. Burde nesten være pensum i skolen :p

Lenke til kommentar
Med tanke på de funn NRK gjorde i FrP-bygda Stranda, tyder veldig mye på at FrP-velgerne ikke helt vet hva de stemmer på..

Hugsar godt den reportasjen ja. FRP har gjort det skremande godt i fleire av Sunnmørskommunane, men so snart ein går nedom fylkesgrensa til Nordfjord er situasjonen ein heilt annan. Mykje tyder på at vi nordfjordingar er eit heilt anna folkeslag enn naboane våre. :p

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/148556

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...