Gå til innhold

Vet FRPere hva de stemmer på?

Anbefalte innlegg

Det har vel ikke falt deg inn at mange som stemmer på ett parti som regel vet hva de stemmer på?

Med tanke på de funn NRK gjorde i FrP-bygda Stranda, tyder veldig mye på at FrP-velgerne ikke helt vet hva de stemmer på..

Gi link til disse funnene så skal jeg kanskje revurdere mine egne, personlige meninger.

NRK

Første eksempelet jeg fant..

For å quote agvg fra noen poster over

Hvor mange vet egenlig hva de stemmer på? Utover politiske nerder så stemmer de fleste pga noen ytterst få saker eller gammel vane. Vil tro de aller fleste som stemmer ikke engang har så mye som skumlest sitt parti sitt program.

Slik jeg ser det så er de fleste personer uvitende om alt partiet de stemmer på mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
les bloggen som jeg har linket til øverst! om ikke FRP er nazistisk så har de sterke røtter til nazismen. De linjene der har ikke nødvendigvis sammenheng skjønner du, derfor har jeg laget ett ekstra mellomrom mellom de. Og ja, å basere politikk på religion er helt bak mål, noe FRP er flinke til.

Vi få enes om at vi er uenige SVD. Nok fra meg i denne tråden.

Man kan jo også lese teksten slikt.. ;)

Eksakt. Det blir det man gjør det til.

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Rent bortsett fra det om at FrP er et nynazistisk parti, som vel sier mer om Microsoft Encarta enn om FrP, er det da rimelig velkjente fakta, dette. Kan ikke du forklare sammenhengen her hvis du mener den mangler?

Akkurat dette. Det å sammenligne FrP med nazisme for å deretter "fastslå" dette ved å komme med tre linjer fra deres partiprogram og deretter uttale, sitat; "er vi virkelig så langt tilbake i middelalderen at vi skal basere politikk på religion". er relativt søkt. Beklager med dette virker ikke særlig gjennomtenkt. '

Jeg vet ikke hvor trådstarter har dette sludderet fra.

les bloggen som jeg har linket til øverst! om ikke FRP er nazistisk så har de sterke røtter til nazismen.

De linjene der har ikke nødvendigvis sammenheng skjønner du, derfor har jeg laget ett ekstra mellomrom mellom de.

Og ja, å basere politikk på religion er helt bak mål, noe FRP er flinke til.

Å kalle FRP nazistisk er som å kalle de sosialistiske partiene i Norge for sovjet-kommunistiske Stalin-partier.

Lenke til kommentar
Over halvparten av Frp-velgerne mener de som tjener mye, bør betale mer i skatt, og flertallet av Frp-velgerne er også uenig med partiledelsen i at Norge må gi tydeligere støtte til Israel.

Dette er så trist at det nesten er morsomt :whistle:

Lenke til kommentar
Akkurat dette. Det å sammenligne FrP med nazisme for å deretter "fastslå" dette ved å komme med tre linjer fra deres partiprogram og deretter uttale, sitat; "er vi virkelig så langt tilbake i middelalderen at vi skal basere politikk på religion". er relativt søkt. Beklager med dette virker ikke særlig gjennomtenkt. '

Jeg vet ikke hvor trådstarter har dette sludderet fra.

Sitatet er FrPs egen versjon av partiets ideologiske grunnlag. Hvilken sammenheng er det som mangler her? Og hvilken sammenheng er det som mangler i sitatet av mustafa-brevet?

At FrP er nynazistisk kommer fra MIcrosoft Encarta, og det legges ikke skjul på det. Om du ikke stoler på Encarta har du all mulighet til å påpeke det.

Mener du virkelig at du kan evfeie alt TS kommer med som sludder på dette grunnlaget? Eller prøver du bare å avfeie kritikk av FrP med hersketeknikker?

Lenke til kommentar
Målet med Rødts økonomiske politikk er å bryte ned klasseskilla, skape sosial likhet og bidra til miljøretta ressursforvaltning.

Så det er bedre å la narkomane få like mye penger som de som faktisk gjør noe produktivt for samfunnet?

Lenke til kommentar
Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti. Det bygger på Norges grunnlov, norsk og vestlig tradisjon og kulturarv med basis i det kristne livssyn.

Unnskyld men synes det også blir feil og bygge noe på en tradisjon, det blir som og utelukke at det faktisk finnes bedre måter og gjøre ting på.

Edit: gjelder mer for politikk enn julefeiring og sånnt selvfølgelig! :)

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Målet med Rødts økonomiske politikk er å bryte ned klasseskilla, skape sosial likhet og bidra til miljøretta ressursforvaltning.

Så det er bedre å la narkomane få like mye penger som de som faktisk gjør noe produktivt for samfunnet?

I dette sitatet står det heller ikke nevnt noen ting om biblioteker. Betyr det at Rødt er i mot bøker???

Lenke til kommentar
Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti. Det bygger på Norges grunnlov, norsk og vestlig tradisjon og kulturarv med basis i det kristne livssyn.

Unnskyld men synes det også blir feil og bygge noe på en tradisjon, det blir som og utelukke at det faktisk finnes bedre måter og gjøre ting på.

Du mener altså at det er rett å ødelegge norsk kultur for at alle skal få det helt likt?

Lenke til kommentar

I dette sitatet står det heller ikke nevnt noen ting om biblioteker. Betyr det at Rødt er i mot bøker???

Det sier heller ingenting om retten til å leve, så betyr det at Rødt er imot livet? Nei, for det er enkelte ting som faktisk er selvfølger.

Lenke til kommentar

Du mener altså at det er rett å ødelegge norsk kultur for at alle skal få det helt likt?

For og svare med ett spørsmål: du synes det er bedre med store klasseforskjeller enn og endre den norske kulturen litt? eller kanskje ikke "endre" men "forbedre" er det rette ordet?

Lenke til kommentar

I Usa får indianer sin kultur og sine tradisjoner tilbake for tiden. Ellers kan du sende et brev til Sametinget om dine meninger, blir vel godt mottatt, tipper jeg. Osv... ;)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

I Usa får indianer sin kultur og sine tradisjoner tilbake for tiden. Ellers kan du sende et brev til Sametinget om dine meninger, blir vel godt mottatt. Osv... ;)

Har ikke sakt at samene ikke skal få beholde sin tradisjon, det jeg sa var at politikk ikke burde bygges på tradisjon.

Lenke til kommentar

For og svare med ett spørsmål: du synes det er bedre med store klasseforskjeller enn og endre den norske kulturen litt? eller kanskje ikke "endre" men "forbedre" er det rette ordet?

For å svare på det første spørsmålet: Ja, den norske kulturen er noe sikkert de aller fleste nordmenn er stolt av og jeg tror det er ytterst få som ønsker å endre den. For å svare på det andre spørsmålet: Forbedre er et bedre ord enn Endre.

Lenke til kommentar
Har ikke sakt at samene ikke skal få beholde sin tradisjon, det jeg sa var at politikk ikke burde bygges på tradisjon.

Så, f.eks AP kan bare glemme alle arbeidere og slitere og satse på ny og innovativ politikk?

Men du har også (delvis) rett, vi trenger mer dynamisk utvikling på den politiske arenaen her på berget.

Lenke til kommentar

Så, f.eks AP kan bare glemme alle arbeidere og slitere og satse på ny og innovativ politikk?

Men du har også (delvis) rett, vi trenger mer dynamisk utvikling på den politiske arenaen her på berget.

Tror det han mener er at politikk bør bygges på sekulære ideologiske prinsipper, fremfor tradisjoner som ikke er holdbare i moderne kulturer. Prinsippet om demokrati er sprunget ut fra en sekulær, politisk tankegang f.eks. Klart brudd med tradisjon.

Lenke til kommentar

Jeg kan trøste trådstarter med at det er garantert ingen nynazister med respekt for sin ideologi som stemmer på FRP. Nynasisme har et veldig stort fokus på jødekritikk, kritikk av holocaust, etc. Jeg bør vel kanskje nevne at FRP er det mest Israel vennlige partiet på stortinget, og hvordan opplyste personer klarer å blande inn nynasisme og israelvennlighet i samme suppe vites dog ikke.

Ellers lever vi i år 2009, og ikke i år 1987. Hadde FRP noen gang over 30% stemmer på noen meningsmålinger det året? Kjører de samme partiprogram i dag som den gang? Noen som husker når AP skulle ha Norge inn i comintern i 1920 åra? Tror dere at AP velgere vet at de stemmer på et kommunist parti?

Det kristne livssyn er et veldig bra livssyn og er en direkte konsekvens av den kristne kulturarv. Det fremmer medmenneskelighet og altruisme og inntil den senere tid har det kristne livssyn vært dominant i det norske samfunn. Trådstarter som mest sannsynlig har vokst opp i et vestlig samfunn er nok mer påvirket av det kristne livssyn enn han selv forstår.

Hvorfor gidder jeg å svare på en slik tråd når trådstarter samtidig er blodrød kommunist og trolig ikke forstår inneholdet i denne posten vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar
Jeg kan trøste trådstarter med at det er garantert ingen nynazister med respekt for sin ideologi som stemmer på FRP. Nynasisme har et veldig stort fokus på jødekritikk, kritikk av holocaust, etc. Jeg bør vel kanskje nevne at FRP er det mest Israel vennlige partiet på stortinget, og hvordan opplyste personer klarer å blande inn nynasisme og israelvennlighet i samme suppe vites dog ikke.

Ellers lever vi i år 2009, og ikke i år 1987. Hadde FRP noen gang over 30% stemmer på noen meningsmålinger det året? Kjører de samme partiprogram i dag som den gang? Noen som husker når AP skulle ha Norge inn i comintern i 1920 åra? Tror dere at AP velgere vet at de stemmer på et kommunist parti?

Det kristne livssyn er et veldig bra livssyn og er en direkte konsekvens av den kristne kulturarv. Det fremmer medmenneskelighet og altruisme og inntil den senere tid har det kristne livssyn vært dominant i det norske samfunn. Trådstarter som mest sannsynlig har vokst opp i et vestlig samfunn er nok mer påvirket av det kristne livssyn enn han selv forstår.

Hvorfor gidder jeg å svare på en slik tråd når trådstarter samtidig er blodrød kommunist og trolig ikke forstår inneholdet i denne posten vet jeg dog ikke.

bytt ut jøder med muslimer så skjønner du kankje hva jeg mener,

Selv synes jeg det er rart at du ser på det krisne livssyn som et bra livssyn, når det er uppgulpet løgn, laget for og kontrollere folk.

Og jeg er fullstendig kjent med at jeg er påvirket av kristendommen, men det betyr ikke at jeg er enig i en døyt den står for, vi er alle påvirket av så og si alt, når du ser en hindu som vasker seg i elven sin i lag med asker av forskjellige døde folk, kloakk, blomster og svette på TVen da er du blitt påvirket av Hinduismen, kankje mer enn du tror :p

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...