Gå til innhold

Vet FRPere hva de stemmer på?

Anbefalte innlegg

Vet FRPerene egentlig hva de stemmer på?

Interesante fakta:

http://trond.weblogg.no/1236786779_11mar2009.html

Fra NRK:

Over halvparten av Frp-velgerne mener de som tjener mye, bør betale mer i skatt, og flertallet av Frp-velgerne er også uenig med partiledelsen i at Norge må gi tydeligere støtte til Israel.

Under kommune- og fylkestingsvalget i 1987 leste Carl I Hagen høyt fra et brev, som angivelig skulle være skrevet av en muslimsk innvandrer for å vise hvor ondsinnet og farlig innvandrerne er. "Asylsøkerne er på vei å ta over vårt fedreland" proklamerte en rystet Hagen, før han leste om hvordan en gruppe muslimer var i ferd med å forvandle Norge til en muslimsk stat, der kirkene skulle rives og erstattes av moskeer. Brevet viste seg senere å være falskt. Men effekten av brevet var ekte : Frp gjorde sitt hittil beste valg.

Hadde de rett eller? kan ikke se at det har skjedd enda!

Fra Fremskrittspartiets partiprogram:

Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti. Det bygger på Norges grunnlov, norsk og vestlig tradisjon og kulturarv med basis i det kristne livssyn.

Er vi virkelig så langt tilbake i middelalderen at vi skal basere politikk på religion?

Anders Lange, grunnleggeren av Anders Langes Parti ( ALP), forløperen til Frp, hadde bakgrunn fra det halvfascistiske og anti-kommunistiske Fedrelandslaget. Der han var sekretær i perioden 1930-1938. De mobiliserte bl.a. mot arbeider demonstrasjoner og bedrev organisert streikebryteri, og i 1936 foreslo de Hitler og Mussolini til Nobels Fredspris.
Endret av SVD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har vel ikke falt deg inn at mange som stemmer på ett parti som regel vet hva de stemmer på?

Nei det har ikke falt meg inn, iallefall det som er bak navnet og løynene.

Så derfor er det så mye bedre å stemme sosialt som ikke holder løftene sine i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Nei, du kommer med et vesentlig poeng der (min understrekning). Dessverre innehar disse spekulasjoner ikke noe med nevnte faktor å gjøre. Dette er tatt ut av sin sammenheng.

Rent bortsett fra det om at FrP er et nynazistisk parti, som vel sier mer om Microsoft Encarta enn om FrP, er det da rimelig velkjente fakta, dette. Kan ikke du forklare sammenhengen her hvis du mener den mangler?

Lenke til kommentar
Det har vel ikke falt deg inn at mange som stemmer på ett parti som regel vet hva de stemmer på?

Med tanke på de funn NRK gjorde i FrP-bygda Stranda, tyder veldig mye på at FrP-velgerne ikke helt vet hva de stemmer på..

Gi link til disse funnene så skal jeg kanskje revurdere mine egne, personlige meninger.

Lenke til kommentar

Hvor mange vet egenlig hva de stemmer på? Utover politiske nerder så stemmer de fleste pga noen ytterst få saker eller gammel vane. Vil tro de aller fleste som stemmer ikke engang har så mye som skumlest sitt parti sitt program.

Lenke til kommentar
Rent bortsett fra det om at FrP er et nynazistisk parti, som vel sier mer om Microsoft Encarta enn om FrP, er det da rimelig velkjente fakta, dette. Kan ikke du forklare sammenhengen her hvis du mener den mangler?

Akkurat dette. Det å sammenligne FrP med nazisme for å deretter "fastslå" dette ved å komme med tre linjer fra deres partiprogram og deretter uttale, sitat; "er vi virkelig så langt tilbake i middelalderen at vi skal basere politikk på religion". er relativt søkt. Beklager med dette virker ikke særlig gjennomtenkt. '

:)

Jeg vet ikke hvor trådstarter har dette sludderet fra.

Lenke til kommentar

Med tanke på de funn NRK gjorde i FrP-bygda Stranda, tyder veldig mye på at FrP-velgerne ikke helt vet hva de stemmer på..

Gi link til disse funnene så skal jeg kanskje revurdere mine egne, personlige meninger.

NRK

Første eksempelet jeg fant..

Lenke til kommentar

Akkurat dette. Det å sammenligne FrP med nazisme for å deretter "fastslå" dette ved å komme med tre linjer fra deres partiprogram og deretter uttale, sitat; "er vi virkelig så langt tilbake i middelalderen at vi skal basere politikk på religion". er relativt søkt. Beklager med dette virker ikke særlig gjennomtenkt. '

:)

Jeg vet ikke hvor trådstarter har dette sludderet fra.

les bloggen som jeg har linket til øverst! om ikke FRP er nazistisk så har de sterke røtter til nazismen.

De linjene der har ikke nødvendigvis sammenheng skjønner du, derfor har jeg laget ett ekstra mellomrom mellom de.

Og ja, å basere politikk på religion er helt bak mål, noe FRP er flinke til.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...