Gå til innhold

Problemer med Olympus C-120


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et Olympus Camedia c-120 digital kamera, det kjøpte jeg på elkjøp til jul, og har aldri tatt over 37 bilder med dette kameraet...

 

Så idag kalrte jeg og ta 37 bilder, og da klikket hele kameraet og det gikk ikke ann å ta flere bilder, og alle de andre bildene fikk "picture errors" og ingen av bildene virker på dataen! Jeg har et 64 mb smart media minne kort, så jeg lurer på er det minne kortet som er no galt med? (har formatert det gflere ganger) eller er det en feil på selve kameraet?

 

Hilsen BjaA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du meg høres dette ut som feil i minnekortet. Hvis du har anledning til det, prøv med en annen minnebrikke.

 

Jeg tviler på at det er kameraet som ødelegger alle bildene når du tar nr. 37, men det kan være.

 

siden du ikke har prøvd med noen andre minnebrikker,anbefaler jeg deg å prøve det først.

Lenke til kommentar

Jeg får prøve med et annet minne kort i morgen, 32 mb kort, får se om det virker da, kommer med "oppdatering" i morgen...

 

Det er dritt kjipt, jeg var på et bilshow i dag, skulle ta bilder av alle bilene, og 64mb er nok til ca.130 bilder, så jeg tokk 37 bilder og etter det ble allle bildene ødelagt og det er kjipt ass...

Lenke til kommentar

Tokk litt tid, men idag fikk jeg testa med et annet minnekort, et på 32 mb, men når jeg satt i det andre, gamle så funka det og...

 

Begge to virker nå, sånn har det vært før og, at minnekortet virker, så klikker det... Hmm... Blir vanskelig å bytte kamera og, for jeg må jo bevise det, at kamera fusker :shrug:

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Hmmm... Det høres ut som om du har problemer med minnekortene ja.

 

Jeg hadde samma problemet på pappas Canon S-40. Vi kjøpte to billige TwinMOS 32MB CF-kort, og et Sandisk 64MB.

 

Flere ganger fikk vi problemer med kortfeil, og kameraet klarte ikke å lese de 32MB-brikken, hver gang med katastrofalt resultat (bildene ble slettet! :(). Det endte med at vi heiv de to dårlige i søpla og beholdt kun det med 64MB. Det er mulig vi hadde spesielt uflaks, men det kan se ut som om det er verdt å legge ned et par lapper ekstra til dyrere brikker med bedre kvalitet (og det er også stor forskjell i hurtighet på CF-brikker).

 

Det var min pakke egg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...