Jaroslavna Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Hei Jeg skal inn i sanitetsbataljonen nå til sommeren, også har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare på Bør man være veldig godt trent? Tar man nivå 3 under rekrutten? Hvordan er tjenesten generelt? På forhånd tusen takk:) Endret 29. mars 2009 av Jaroslavna Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Merk: Informasjonen jeg sitter på er ikke rykende fersk, men vil tro det meste fortsatt er relevant. Bør man være veldig godt trent? Tja, det jo greit å være i OK form ved innrykket. Det er nok ikke så gøy å være den som sinker laget/troppen i tide og utide. Det er tester i kondisjon (3000 m) og styrke (push-ups, hang-ups, pull-ups). Ellers i tjenesten må du regne med noen lange marsjer, samt tunge løft (f. eks. bårebæring), så det greit å stille litt forberedt. Tar man nivå 3 under rekrutten? Nei, opplæringen begynner etter første langperm etter rekruttperioden på 5-6 uker. Hvordan er tjenesten generelt? Dette avhenger av hvilken stillig du får, men du kan regne med teoretisk og praktisk førstehjelp, stridsteknikk, vedlikehold av kjøretøy og materiell, øvelser med og uten skarp beredskap osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå