hennanhennan Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Er det mulig å starte egen kampsport her i Norge? Hvordan er jussen rundt det? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 ... Trenger mer konkret informasjon. Å starte en kampsport blir jo i utgangspunktet et åndsverksspørsmål, altså å utrede en kampsport. Mens å starte praksis blir et spørsmål om selskapsrett, altså hvordan det skal organiseres... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er egentlig bare å starte. For å få en HELT ny kampsport godkjent, må det nok innom kampsportforbundet og Norges idretsforbund. Kan være vanskelig å få gjennomslag for noe nytt man bare lager. Mulig det er enklere å få gjennomslag for en stilart innen en allerede eksisterende gren. Organisasjonsmessig er det enkelt: Opprett klubben/organisasjonen som idrettslag. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Det er egentlig bare å starte. For å få en HELT ny kampsport godkjent, må det nok innom kampsportforbundet og Norges idretsforbund. Kan være vanskelig å få gjennomslag for noe nytt man bare lager. Mulig det er enklere å få gjennomslag for en stilart innen en allerede eksisterende gren. Organisasjonsmessig er det enkelt: Opprett klubben/organisasjonen som idrettslag. Må man ha dan-grad innenfor et område teknikker for å kunne undervise i dem? Er det noen ting det er ulovlig å undervise i? F. eks forsvar mot slagvåpen ol. Takker for svar Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Vel, for en HELT ny kampsport kan du ha sjokkrosa belte i Ludo, uten at noen sier noe.. Du er jo Grunnlegger og sjef I de fleste kampsporter jeg kjenner til, er det instruktører som ikke er sortbelter som instruerer. Det varierer fra stil til stil og fra klubb til klubb. Forhåpentligvis er derimot klubbene flinke til å sene instruktører på trenerkurs i regi av NIF/KF. Hvorfor lurer du egentlig på dette? Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Vel, for en HELT ny kampsport kan du ha sjokkrosa belte i Ludo, uten at noen sier noe.. Du er jo Grunnlegger og sjef I de fleste kampsporter jeg kjenner til, er det instruktører som ikke er sortbelter som instruerer. Det varierer fra stil til stil og fra klubb til klubb. Forhåpentligvis er derimot klubbene flinke til å sene instruktører på trenerkurs i regi av NIF/KF. Hvorfor lurer du egentlig på dette? Okey, takker for svar igjen! Vi er en vennegjeng som har hatt dette som et mulig mål, en visjon, for fremtiden. Høres spennende ut. Er relativt unge enda, så det er ikke noe som vil skje i nærmeste fremtid. Det med om en måtte innaha dan-grad for å grunnlegge ny kampsport, er noe jeg lurte på fordi vi har varierende kampsport erfaring, og ingen har dan-grad enda. Det jeg tør påstå er at noen av oss har talent innenfor kampsport, og derfor tror jeg heller ikke at alle trenger dan-grad for å være dyktige instruktører. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det med om en måtte innaha dan-grad for å grunnlegge ny kampsport, er noe jeg lurte på fordi vi har varierende kampsport erfaring, og ingen har dan-grad enda. Det jeg tør påstå er at noen av oss har talent innenfor kampsport, og derfor tror jeg heller ikke at alle trenger dan-grad for å være dyktige instruktører. Det blir vel noe ala kravet om at man må ha mastergrad for å undervise i VGS -- man ønsker et visst faglig nivå på undervisningen... Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Det med om en måtte innaha dan-grad for å grunnlegge ny kampsport, er noe jeg lurte på fordi vi har varierende kampsport erfaring, og ingen har dan-grad enda. Det jeg tør påstå er at noen av oss har talent innenfor kampsport, og derfor tror jeg heller ikke at alle trenger dan-grad for å være dyktige instruktører. Det blir vel noe ala kravet om at man må ha mastergrad for å undervise i VGS -- man ønsker et visst faglig nivå på undervisningen... Litt uenig her... Man ønsker gode faglige nivåer på undevisningen! Endret 30. mars 2009 av hennanhennan Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Spørsmålet er bare om man faktisk har noe å tilføre kampsportmiljøet i form av en ny kampsport Lykke til! Endret 31. mars 2009 av Osse-Mon Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Spørsmålet er bare om man faktisk har noe å tilføre kampsportmiljøet i form av en ny kampsport Lykke til! Å joda! Finnes alltid mangler eller svakheter i kampsportene! Takk! Følg med på Norges Kampsportforunds jemmeside de kommende årene, plutselig dukker vi opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå