Jakke Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Noen som har prøvd seg på dette? Orker ikke tråle gjennom Google for å finne det, er så mye urelevant bs der. Må vel ha: Forsterket toppakning Smidde råder Smidde stempler Annen eksosmanifold eller grenrør Oljesystem må legges opp for det Chip (om det finnes ferdige?) eller sprut Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Om du ikke har gjort dette før er det vel like greit å gå for et lavbudsjett oppsett med brukte deler, da kan du selvsagt ikke regne med de store effektøkningene, men det koster mindre. Første gangen er det greit å ikke satse altfor mye kr. Itilleg vil jo girkasse\drivverk være en begrensning, mer effekt= mer slitasje og fare for havari. Dobbel orginal, eventuelt tykkere pakningen. Eventulet dreie av stemplene for å senke kompresjonen.Annen eksosmanifold eller grenrør Oljesystem må legges opp for det Chip (om det finnes ferdige?) eller sprut Endret 29. mars 2009 av trra Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Joda, men skal ikke opp i mer enn 200-225 kanskje. Er snakk om hva, kanskje 0.5 bar trykk da? Er ikke interessert i mega-trimming her, det tar jeg når pengboka sier ja til Supra (det sier det vel aldri, er vel jeg som sier det da ) Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) 320i ble jo levert med mange forskjellige motorer. Smidd innmat, sterkere toppakning og sånt blir nok overkill hvis du ikke skal fôre motoren med mer enn 0,5bar overtrykk. Skulle ikke forundre meg om det originale innsprøytningssystemet til og med klarer å holde følge. http://www.pure-pf.com/phpBB2/index.php http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326 Endret 29. mars 2009 av eab Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Om du ikke gidder å google så kan du nå sjekke litt her http://www.bimmers.no/forum.php eller her http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/index.htm Lenke til kommentar
%Username% Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Uansett hvordan du vrir og vender på dette, blir det dyrt! Lavt ladetrykk kan du nok kjører på org. innemat (0,3bar), men for å hente ut mer må du nok bytte litt stæsh.. Du må også huske på at motoren får nok bensin, derav større dyser og datasprut. Dette koster... Bremser kan dessuten være greit å få oppgradert, når du først får mer pulver i bilen... www.bimmers.no er det beste forumet for slike spørsmål. Der er det mange som har turbokonvertert 320/325/328/m3 osv.. Vurdert kompressor? Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Lavt ladetrykk kan du nok kjører på org. innemat (0,3bar), men for å hente ut mer må du nok bytte litt stæsh..Seriøst, er org. bmw-motorer så dårlige at de ikke tåler mer trykk enn det? Vurdert kompressor? Hvorfor skulle kompressor være bedre? Hvis man ikke kan kjøre mer enn 0,3bar uansett liksom. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Liker ikke kompressordraget liksom. Å sitte på en rekke-4 1,6 med kompressor kjennes ut som en V6 3,0 for meg. Men når turboen slår inn. oooh. Og regner med man får bra med moment på en 2 liter rekke-6 med turbo? Lenke til kommentar
%Username% Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Jo, innmaten til 320 tåler betraktelig mer enn 0,3 bar, MEN hvis du vil ha en driftsikker bil så mener jeg at man ikke bør lade mer enn 0,3-0,4 på en std motor. Turbo: Ting tar tid...! rett og slett.. Kompressor: Hjelper deg i starten, før rekke6ern tar over jobben.. Valget ender på hva du liker! Senk komp. og hev trykket GL Endret 2. april 2009 av %Username% Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Men når dere snakker om 320, snakker dere om m20, m50 eller m52 motoren? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 M50 er det vel jeg har i tankene. E36 jeg skal ha. Eneste som er i prisklassen min for øyeblikket Lenke til kommentar
citronen Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Kan du ikke kjøpe deg en ferdigtilpassa motor på f.eks autodb? Det er jo dårlige finans-tider for landets rånere, som sikkert sitter med postkassa full av innkassovarsler fra lindorf. Du kan jo være heldig å få en motor som noen har kasta bort alle feriepengene sine på - og ca. 1 måneds arbeid for rundt 5 laken... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Sjekk også med biltilsynet om hva du må gjøre for å få dette lovlig gjort. Ellers har du en case hvis du får bruk for forsikring. Mulig bremser og sånn må oppgraderes. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Er VELDIG vanskelig å få godkjent et slikt bygg. Bare se på Supra, en japansk supra er uregistrerbar i Norge, fordi den har andre instillinger enn den europeiske, og da mindre hester. Vet det finns papirer på Honda Civic med turbo som er godkjent, men vil ikke ha feilhjulstrekk... Og uansett så er den eneste fine Hondaen S2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå