Henr1xen Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Det at batterilampen lyser har ikke noe med selve batteriet å gjøre. Det betyr at batteriet ikke lader, noe som igjen betyr at dynamoen din ikke gjør jobben sin Hadde samme problemet på min Opel Vectra og alle symptomer peker mot ladingen av batteriet. Da er det som regel to ting som kan være på tur å gå, selve dynamoen eller for mye slitasje på dynamoreima (skiftes eller strammes). For å finne ut hva det er kan det være lurt å måle på batteriet for å se hvor stor ladespenninga er. Anbefaler ikke å kjøre med dette problemet, jeg kjørte rett til verkstedet da jeg oppdaga at lampene tentes men fikk stopp ca 10km fra verkstedet i -24 grader og ute i hutiheita. Trenger vel ikke å si at dette var en anelse kjipt Lenke til kommentar
Ruduz Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Okkei hehe...takk for svar. Hmm Har kjørt en stund med bilen nå i det siste, og lampen har ikke lyst. Regner med at det er i orden når batterilampen og STOPP lampen ikke fungerer .. Men idag begynte den å lyse igjen gitt... Kjørte på en litt humpete grusvei da den først lyste, så slukket den. Men så begynte den å lyse igjen,,, og da fortsatte den å lyse hele veien hjem hit... I morgen var planen å kjøre en lang tur med bilen,, men nå rører jeg ikke bilen en meter i fra gårdsplassen før jeg vet hva som er galt.. Her er det blitt synsing med både dårlig ledningskontakt, og dårlig dynamo.. hmm Hvis det er dynamo, får jeg vel byttet denne ut med en annen dynamo som har lyst på et nytt liv fra et eller annet vrak ... Huff.. vil slippe feilsøking på verksted å betale mange hundrelapper for en diagnose... Greit å skifte dynamo, men det kan vel hende at det ikke er det som er feilen heller hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå