Jethrotulling Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ja, nettopp det jeg mener. Poenget mitt er at hvis en har fugly klær, så får man ikke venner uansett hvor godt du liker dem selv. Har en i klassa mi(vg3) som kler seg som en fattig uteligger, men er tilfreds med det. Han har også røti hygiene, og har derfor ytterst få venner. En annen kar, som forøvrig ikke har selvtillit i det hele tatt, kler seg i gamle, hullete gensere. 0 venner. Greia er at det er selvtilliten som er viktig, ikke hvordan andre ser på en. Får man god selvtillit av å ha fancy hår; vel og bra. Men det er absolutt ikke et krav for å få hverken venner eller "kvinnelige bekjentskaper". Har man god selvtillit er det lettere å få venner, men heller ikke dette er et krav. Hovedpoenget er å ha felles interesser. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Fikk intrykk av at det var endel greie folk på orienteringen, er vel ingenting i veien for å spørre om noen av dem vil bli med på feks en filmkveld? Dere har jo allerede noe til felles, og dere kjenner til hverandre, så den "vanskelige" delen er alt unnagjort Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er jo ikke sikkert det bare er folk på hans alder / folk som er interessante og artige osv. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jojo, men regner med at han ikke trener med folk veldig mye yngre. Er vel forhåpentligvis et par stykker som er rundt samme alder og kan virke morsomme. Det får nesten trådstarter svare på? Endret 30. mars 2009 av Christeven Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ja det var litt lite informasjon osv. syns jeg Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ja, var det. Får satse på at han tar turen innom igjen og gir oss litt mer å diskutere om Forresten, siden han ikke er her, så kaprer jeg tråden litt. Hvis en er på et utested og ser ei jente som en har lyst til å snakke med, men som en aldri har sett/snakka med i hele sitt liv. Hvordan går man frem? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er her PUA kommer inn. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Hei igjen! Ser at jeg var savnet her Greia med orienteringa er at ungdomsgjengen har krympet en del slik at vi nå bare er 4 stk. Dessuten er to av disse 2-3 år eldre enn meg og som regel veldig opptatt. Ellers så har jeg funnet ut at jeg antagelig har noen "falske normer" som jeg må kvitte meg med. Er vel bare å hoppe i det som dere sier. Og forresten: Bare kapre tråden, lurer på det samme selv egentlig. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvor gammel er du conflict? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 18. Går 3. klasse på allmennfag Det er her PUA kommer inn. Sjekka den, men ble ikke stort klokere... Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvilke utesteder er du på? Drar du ut på barer med kompiser eller er det sosiale sammenkomster du snakker om Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Uansett, jeg må dra, så jeg siterer det jeg sa på PUA greia: "Man må jo allerede være ganske selvsikker om man bruker noe slikt for å sjekke regelmessig, den andre delen ved dette er vel faktisk å bygge opp selvtilliten gjennom forskjellige metoder. Selv tror jeg egentlig ikke jeg trenger å lese så mye av dette, fordi jeg tror ikke det får meg noensteds, verken negativt eller positivt:p Alt faller ned til is i magen!" Jeg syns det virker som folk ikke tar det til seg, de får ingenting utav det, de bare kommenterer på slike ting om de er enige eller ikke. Er det på en bar du er på hvor det er sjekking i lufta sotospeak, så har du vel egentlig et lettere grunnlag. Selv syns jeg ikke øyekontakten skal vare i en time, får dere god kontakt, kan du heller vente på et godt øyeblikk og dra bortover og si hei. Selv syns jeg det er viktig å ikke bygge opp forvetningene så sykt mye før du nærmer deg noen, det blir mindre spontant, og man driter seg ofte om noe er for gjennomtenkt. God kontakt kommer av seg selv, tror ikke det hjelper å ha en liste over 10 emner i prioritert rekkefølge av hva som skal snakkes om, men det hjelper sikkert på litt og tenke på noe før du drar bortover. Edit: Hele trikset er jo å ha nok guts til å nærme deg dem/henne i det hele tatt. Endret 30. mars 2009 av Narsissisten Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er vel 18årsklubber. Med andre 18åringer. Jeg er ikke redd for å gå bort. Ikke i det hele tatt faktisk. Blir bare sånn "Halla*glimt i øyet*" "Hei" "Åssen går'e?" "Bra, du?" "Jo, dritbra". Stopp. Forslag til fortsettelse? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Tja, hva driver de med? De står vel ikke bare og ser inn i veggen, og om de gjør spør du hvorfor. Det finnes ingen fast rutine på hva du kan si, det kommer ann på omgivelsene. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det kan du jo egentlig bare google eller komme på i øyeblikket da Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Du må ha roen og tørre å improvisere. Samtalen vil aldri gå som planlagt uansett. Komme på ting i øyeblikket er nok det beste, ja. Om det skulle gå skeis er det ikke verdens undergang. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Si ikke så Jethro, 1/0 neida, enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå