tommy_sn Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei Noen som har forslag til noen gode produkter for litt sykkelpleie? Dvs rensing og smøring av kjede, gir osv..til vasking blir det samme som brukes på bilen. Kan man bruke bilavfetting? F.eks Turtle sin? Lenke til kommentar
Star Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Bruker selv Weldtite for rens ( finnes på spray og i dunk ) Selve smøringen varierer mellom teflonspray og helt ordinær smøreolje ( pleier bruke CRC eller Weldtite om jeg har det tilgjengelig ) Er av den oppfatning at det er av liten betydning hvilken avfetting man bruker så lenge det skylles godt og smøres jevnlig i ettertid Ofte brukt bilavfettning og andre husholdsavfettningsprodukter med greie resultater... Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Da var teflonoljespray handlet inn..fikk med ei lita tube med fett også. Hvor egner den seg å bruke? Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Lithium fett vistnok.. Holder det med spray i krank og tannhjul også, eller trengs det andre ting her? Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 jeg bruker teflonspay til alt på syklene mine, så får jeg sykkelsjappa til å ta opp sykkelen og smøre den opp når sesongen er over. angående avfetting må du være veldig forsiktig pass på at avfettinga ikke går inn i lagre osv. Til sykkelvasken bruker jeg bare zalovann. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Avfettinga var tenkt til selve kjeden..og så smøring med teflonspray. Og kanskje litt lithiumfett ved åpninger til lagre og på bremsefestene..? Holder meg til bilsåpe..zalo er et kjøkkenprodukt, og burde etter min mening brukes på kjøkkenet..hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå