VonGrav Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei. ( håper jeg poster i rett underforum) Jeg har støtt på et problem som jeg ikke klarer å løse selv. I mitt lille nettverk bestående av 2 pcer og en Xbox 360 som er koblet til sammer router for internett tilgang. og her forleden ramlet over muligheten for å bruke Xboxen min til å vise film og musikk gjennom xboxen. men av en eller annen grunn klarer ikke pcen og Xboxen å samarbeide. Rett og slett finner de ikke hverandre. Begge har muligehet for å komme på nett så det er ikke noe galt med selve nettverket ( vil jeg tro) dette har jeg prøvd da: Alle porter er åpnet i brannmuren, mediaplayern er satt opp for "media shearig" ( men Xboxen dukker ikke opp her) Fulgt det jeg har funnet av guider på Microsofts sine support sider. jeg fulgte en guide der man røsket opp litt i "data rights management". jeg kjører Win XP x64 med SP2. Det er nok mange der ut som har litt mere peiling på dette enn meg, hadde vært fint å fått litt hjelp. Skriveleif! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Kan være "client isolation" som er påslått i router. Da vil du ikke kommunisere mellom enhetene. Sjekk om ping fungerer fra PC til Xbox. Lenke til kommentar
VonGrav Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Kan være "client isolation" som er påslått i router. Da vil du ikke kommunisere mellom enhetene. Sjekk om ping fungerer fra PC til Xbox. Jeg gikk inn på router instillingene og fannt det jeg vil tro er Xboxen min ( Aktivt Unknown-00-17-fa-7b-60-cc 10.0.0.3 ethport1) jeg forsøkte å pinge den ( 10.0.0.3) uten hell. Jeg bruker en Thomson ST546. Hvordan kan jeg slå av Client Isolation? Lenke til kommentar
VonGrav Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Ser ut som problemet er løst. WIn XPx64 "støtter ikke" Windows Media Connect. Dete i seg selv er ikke noe problem siden man kan bare installere dette manuelt.. Men så kommer problemet,det viser seg at systemet ikke klarer å få UPnP services til å starte.. og dette... blir litt for vanskelig, siden dette kan vøre alt fra problemet med tilgang til enkelte register filer.. til corrupte filer i windows istallasjonen.. *banner høylytt og graver frem Windows CDen og formaterer* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå