Gå til innhold

Aprilfest 2009 - fredstian - 10-20mm

Anbefalte innlegg

Bruker: fredstian

Utfordring: Kun bilder med brennvidde mellom 10 og 20mm

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Canon 30D, Sigma 10-20 (Må bare få kjøpt den først!),muligens Sigma 18-50 hvis jeg ikke har 10-20'en med meg, stativ. Sigma og Vivatar blitsen er jo heller ikke usansynlig at blir brukt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller "stairways to modern heaven" ? Tatt i et shoppingsenter? I såfall himmelen for mange; helvete for oss andre.

Tom

Ja, det er også en mulighet å kalle bildet! Ja, tatt inn i et shoppingsenter, jeg er vel strengt talt mer enig i at det er helvete, men bildet var såpass lyst og trivelig så det så mer ut som himmelen!

Ser forresten nå at den versjonen som ligger her er mye blassere i fargene enn den jeg har liggende lokalt. Og de skal da faktisk være helt like i teorien! hmm...

Lenke til kommentar
Ser forresten nå at den versjonen som ligger her er mye blassere i fargene enn den jeg har liggende lokalt. Og de skal da faktisk være helt like i teorien! hmm...

Kan være forskjell i fargerom. sRGB kontra Adobe RGB. Bilder til WEB bør konverteres til sRGB.

Tom

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo ikke sett det andre bildet du sammenlikner med, men jeg oppfatter ikke bildet ditt som spesielt blast akkurat. Både det grønne og det blå er da rimelig intenst. Synes det er ganske effektfullt også. Heftig interferensmønster i rullebåndet, som nesten blir som en dekorasjon.

Lenke til kommentar
Nå har jeg jo ikke sett det andre bildet du sammenlikner med, men jeg oppfatter ikke bildet ditt som spesielt blast akkurat. Både det grønne og det blå er da rimelig intenst. Synes det er ganske effektfullt også. Heftig interferensmønster i rullebåndet, som nesten blir som en dekorasjon.

Jeg prøvde meg nå laste opp ny versjon nå, uten at det hjalp spesielt mye.

Men fant ut at hvis jeg ikke så bildet i opera, heller lagret det lokalt så ble det 100% likt og samme andre veien, hvis jeg så orginalen i opera og sammenlignet ble det likt.

Er nok opera som tullet med meg her...

Men takker og bukker for kommentar, var omtrent noe sånt her jeg håper på med tanke på mønsteret. Jeg prøvde å skarpe opp bildet litt til også, men endte da opp med alt man så i hele bildet var et virrvarr av mønster! :)

Lenke til kommentar

Må si jeg liker måten du har komponert trappebildet 14. april på. Fint dystert, rustikt preg.

Katten hadde et pus-sig utrykk og virkelig knallgrønne øyne, men må dessverre en tur til dyrlegen for å få sydd på igjen tuppen av øret.

Lenke til kommentar
Modern stairway to heaven

Hello...?!

To veldig forskjellige bilder, herlige begge to på veldig forskjellig måter. Det første for sine tekniske meritter, og det andre for et uvanlig godt kattebilde tatt rett ovenfra. Ekstremt kattete! :p

Lenke til kommentar
Må si jeg liker måten du har komponert trappebildet 14. april på. Fint dystert, rustikt preg.

Katten hadde et pus-sig utrykk og virkelig knallgrønne øyne, men må dessverre en tur til dyrlegen for å få sydd på igjen tuppen av øret.

Takk, er akkurat det jeg prøvde å få frem i redigeringen, litt dystert med rustikt preg, for bildet i seg selv var ikke veldig spennende før redigering, men jeg synes det ble bra når det ble redigert.

Pus-sig utrykk, den var ny! Ja, må nok desverre det, men sånn er det når kattene flyr rundt alle veier!

Modern stairway to heaven

Hello...?!

To veldig forskjellige bilder, herlige begge to på veldig forskjellig måter. Det første for sine tekniske meritter, og det andre for et uvanlig godt kattebilde tatt rett ovenfra. Ekstremt kattete! :p

Hehe, takker og bukker, Kaian! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...