maggen Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Har problemer med å kopiere ting til min fat-partisjon. Når jeg prøver å kopiere filer inn vha nautilus får jeg feilmeldingen "error invalid parameters while copying". Jeg får til å kopiere fra kommandolinjen, og klarer å opprette filer fra nautilus. Noen som kan hjelpe? I tillegg er alle "norske" tegn vist feil, eks. h?yttaler. går ut fra at dette har noe med UTF8 å gjøre, men har ikke funnet en måte å fikse det på Bruker Redhat 9, og har følgende linje i /etc/fstab for å mounte partisjonen /dev/hda5 /home/filer msdos auto,rw,gid=500,umask=002 1 2 -magnus Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 I tillegg er alle "norske" tegn vist feil, eks. h?yttaler. går ut fra at dette har noe med UTF8 å gjøre, men har ikke funnet en måte å fikse det på Rediger /etc/sysconfig/i18n (du må være root) til LANG="no_No.ISO8859-1" SUPPORTED=":no_No.ISO8859-1:no_NO:no" SYSFONT="latarcyrheb-sun16" Lenke til kommentar
maggen Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Rediger /etc/sysconfig/i18n (du må være root) til Code: LANG="no_No.ISO8859-1" SUPPORTED=":no_No.ISO8859-1:no_NO:no" SYSFONT="latarcyrheb-sun16" Prøvde dette, restartet så X og umountet filsystemet og mountet det opp igjen, men det ble ingen forbedring... Noen andre som har opplevd samme problem, eller andre løsningsforslag? -magnus Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Har ikke hatt noen slike problemer med Mandrake Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Prøv å ha følgende linje i /etc/fstab for å mounte partisjonen /dev/hda5 /home/filer vfat auto,rw,gid=500,umask=002,iocharset=utf8,codepage=cp850 0 0 Husk å få alt på en linje! Lenke til kommentar
maggen Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 /dev/hda5 /home/filer vfat auto,rw,iocharset=utf8,codepage=cp850 0 0 Dersom jeg prøver å kjøre denne med codepage-option får jeg feilmeldingen mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda5, or too many mounted file systems Å fjerne codepage og bare kjøre iocharset=utf8 eller -t vfat hjalp heller ikke... Skjønner lite :-? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 /dev/hda5 /home/filer vfat auto,rw,iocharset=utf8,codepage=cp850 0 0 Dersom jeg prøver å kjøre denne med codepage-option får jeg feilmeldingen mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda5, or too many mounted file systems Å fjerne codepage og bare kjøre iocharset=utf8 eller -t vfat hjalp heller ikke... Skjønner lite :-? Det var da snodig... Du kan prøve med msdos i stedet for vfat. Lenke til kommentar
maggen Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Jeg bruker å mounte med msdos til vanlig, og jeg får mountet den, det er bare at de norske bokstavene i filnavnene blir feil... Er det ingen andre som opplever dette problemet med fat32 partisjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå